W ostatnim kwartale zeszłego roku przychody Twittera wzrosły o 116 proc. w skali rok do roku. Inwestorzy bardziej zainteresowali się jednak informacją o 511 mln dolarów straty. Po publikacji raportu za 4 kwartał 2013 roku akcje spółki spadły.
Twitter uzyskał w 4 kwartale 2013 roku 243 mln dolarów przychodu, wobec 112 mln w analogicznym okresie 2012 roku. Zdecydowaną większość tej kwoty stanowią przychody z reklam mobilnych. Mimo wzrostu przychodów wzrosły także straty spółki, które w ostatnim kwartale zeszłego roku wyniosły 511 mln dolarów (wobec 9 mln w ostatnim kwartale 2012 roku).
Średnia liczba użytkowników odwiedzających Twittera przynajmniej raz w miesiącu wyniosła w 4 kwartale 241 mln, z czego 184 mln korzystały z urządzeń mobilnych.
Spółka prognozuje, że w pierwszym kwartale tego roku odnotuje 230-240 mln dolarów przychodu, natomiast w całym roku ma on wynieść 1,1-1,2 mld dolarów.
Inwestorzy szybko zareagowali na wyniki spółki. Kurs otwarcia Twittera w dniu publikacji raportu wyniósł 67 dolarów i 16 centów. Po jego zaprezentowaniu cena akcji spadła do poziomu 64 dolarów i 92 centów. (ks)