51 proc. firm posiada profil na jednym lub większej liczbie portali społecznościowych. Najaktywniej swój wizerunek w sieci kreują branże HR, kadry i płace oraz marketing, promocja i PR – wynika z przeprowadzonego w lutym badania dotyczącego wykorzystywania potencjału mediów społecznościowych w promocji wizerunku.
Badanie przeprowadzone w lutym wśród użytkowników serwisu Gazetapraca.pl pokazało, że wśród firm aktywnie kreujących swój wizerunek w sieci dominują branże HR, kadry i płace (ponad 22 proc.) oraz marketing, promocja i PR (blisko 17 proc.). Tylko 15 proc. pracodawców nieposiadających jeszcze profilu na żadnym portalu społecznościowym planuje w przyszłości aktywność w sieci, a ponad jedna trzecia w ogóle nie rozważa tej kwestii.
Najpopularniejsze portale społecznościowe, które pracodawcy wykorzystują do kreowania wizerunku w sieci, to GoldenLine (71 proc.) i Facebook (54 proc.). Inne, w mniejszym stopniu wykorzystywane w tym celu serwisy to LinkedIN oraz YouTube.
Jeśli chodzi o poszukujących pracę, z portali społecznościowych aktywnie korzysta z portali społecznościowych w celu kreowania własnego wizerunku. Jedynie 2,6 proc. ankietowanych zadeklarowało nieobecność w sieci i niechęć do podejmowania jakiejkolwiek aktywności w tym zakresie. Kandydaci najczęściej korzystają z Facebooka (23 proc.), portali z ofertami pracy (20 proc.) oraz NK..pl (17.proc.).
Badanie przeprowadziła firma doradztwa personalnego HRK S.A. we współpracy z portalem rekrutacyjnym GazetaPraca.pl na grupie 1685 osób (72 pracodawców i 1613 kandydatów).
PRoto.pl jest patronem medialnym badania. (iw)