niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWydarzeniaPonad sto projektów powalczy o Złote Spinacze 2024. Znamy nominowanych!

Ponad sto projektów powalczy o Złote Spinacze 2024. Znamy nominowanych!

Jury 22. edycji konkursu Złote Spinacze wyłoniło aż 111 nominowanych projektów. Zostały one zakwalifikowane do drugiego etapu i będą rywalizować o nagrody. W 2024 roku najwięcej nominacji otrzymały agencje: 38 Content Communication, K+Group  oraz Linkleaders i Big Picture.

Złote Spinacze to największy konkurs public relations w Polsce, organizowany przez Związek Firm PR. Celem inicjatywy jest podnoszenie standardów przez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnych projektów PR, a także wspieranie profesjonalizmu oraz edukacja biznesowa na temat znaczenia PR dla funkcjonowania firm, instytucji oraz organizacji.

W tegorocznej edycji najwięcej szans na nagrody ma 38 Content Communication: agencję nominowano bowiem dziesięciokrotnie. K+ Group znalazło się na drugim miejscu z ośmioma nominacjami, a Linkleaders i Big Picture przyznano po sześć nominacji.

W drugim etapie konkursu, który odbędzie się w listopadzie, Jury zdecyduje o nagrodach. W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze. W trzech kategoriach specjalnych projekty mogą otrzymać wyłącznie złoto. Co więcej, w każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.

Podobnie jak w poprzednich latach, przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”, czyli podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy, Związek Firm PR, organizator konkursu, przeprowadzi ranking nagrodzonych podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.

Poniżej przedstawiamy pełną listę nominowanych projektów:

Kategorie główne:

PR korporacyjny

  • Od antywirusa do eksperta cybersecurity. Rozwój marki ESET / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT
  • Mamy na to dane! Otodom bada mieszkaniowe szczęście Polaków / Linkleaders, Otodom, Polityka Insight, SWPS Innowacje, IQS
  • 5G Bardziej – promocja nowego standardu sieci od T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

PR produktu

  • Czy AI zabierze nam pracę? Launch „Klasy AI” by Samsung / dfusion communication, Samsung
  • Zrobiliśmy to lepiej: PR-owy sukces Burgera Rywala / Havas PR Warsaw, MAX Premium Burgers
  • Powrót BELFRA – serialu, który zmienił polską telewizję / Havas PR Warsaw, CANAL+
  • „Zawód? Po 50-tce to tylko uczucie” / Agencja Przestrzeń, OLX Polska

Issue management i komunikacja kryzysowa

  • LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP
  • „Wchodzę do banku 16:55” – kryzys przekuty w sukces marki / mBank
  • Pomoc poszkodowanym z OC / UNIQA Polska

Advocacy i Public Affairs

  • Ogólnopolski Program Zwalczania Chorób Infekcyjnych / PRCN
  • Gdzie jesteś? Gdy znika dziecko gubi się cała rodzina / 38 Content Communication, Agnieszka i Daniel Dymińscy
  • Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych

Kampania społeczna

  • CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało
  • Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse
  • Nawet Stańczyk z obrazu Matejki znalazł czas na Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Nationale-Nederlanden, Big Picture, Clear Communication Group, K+Group

PR pro bono

  • Kampania profrekwencyjna: „To Twój wybór” / OneMulti, Inicjatywa Głos Kobiet
  • Gdzie jesteś? Gdy znika dziecko gubi się cała rodzina / 38 Content Communication, Agnieszka i Daniel Dymińscy
  • Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse
  • Z dwóch stron muru – działania PR wokół wystawy w POLIN / Saatchi & Saatchi, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, MSL, Prodigious, Zenith, Leo Burnett

Employee experience i komunikacja wewnętrzna

  • Pamiętaj o okularach ochronnych / ERBUD, Fundacja Szansa – Jesteśmy Razem
  • Etex – Nasz Wspólny Dom / WeCom PR, Verbum, 81/82, Etex Poland
  • Prosto, prościej, najprościej 🙂 / ING Bank Śląski, MOSQI.TO

Event komercyjny

  • Międzynarodowe Targi Stomatologiczne KRAKDENT / Targi w Krakowie
  • Maraton z Misją od Nationale-Nederlanden / Nationale-Nederlanden, Aponadto
  • Akademia Cyberbezpieczeństwa w Mieście ING / Burson, ING Bank Śląski, GONG

Event społeczny

  • Zastygliśmy na Dworcu Centralnym / Fundacja ERBUD
  • NATO x GAMING: pierwszy w historii sojuszu turniej gamingowy / Planet Partners, M&C Saatchi London
  • Wielka Wyprawa Maluchów dla Dzieci 2024 / Fundacja Stars4Stars, Stowarzyszenie 126Evolution, Nice1 Agency, TTAge

Launch produktu, usługi lub firmy

  • EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry / monday comms, Electronic Arts
  • 3x TAK dla PETfura, czyli jak ujarzmić system kaucyjny / Publicis Consultants, Carrefour Polska
  • Szwedzki klimat na drodze / White Bits, Volvo Euro-Kas Katowice

ESG, Sustainability i CSR Communications

  • Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360
  • Wielki Test Mobilności Miejskiej 2023 / NBS Communications, Arval Service Lease Polska
  • Kampania społeczna „Dom zaczyna się od serca” / K+Group, Pepco
  • Fishing For Data / Publicis

PR miejsca, miasta lub regionu

  • LODZ600 – 600 obrazów na 600-lecie Łodzi / 38 Content Communication, Centrum handlowo-rozrywkowe Manufaktura w Łodzi
  • Niepoważni na serio – zmiana komunikacji Teatru Komedia / Północne Centrum Sztuki Teatr Komedia
  • Gabinet Porcelanowy – nowa wystawa Zamek Królewski na Wawelu / Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki

Social media

  • Kampania „CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu” / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało, On The Wave
  • Czesi oficjalnie z dostępem do morza / PORR
  • Influenserzy (Ba!)roku / Altavia Kamikaze + K2

Business-to-Business PR

  • Opiekun – kompetencje przyszłości / 38 Content Communication, Fundacja Nutricia
  • Są biura i jest Studio-nowa definicja przestrzeni biurowych / K+Group, Spółka biurowa Skanska, White Bits
  • Palo Alto Networks dla cyberbezpieczeństwa w Polsce / Monday Agencja Komunikacji

Komunikacja z rynkiem finansowym

  • LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP

Media relations

  • Kosmiczny „game changer” polskich inżynierów / Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa, Polska Agencja Kosmiczna
  • #NoShameCoalition / Answear.com, Clue PR
  • „Tysiące historii o drugim życiu”. 15-lecie Fundacji DKMS / M&CC, Fundacja DKMS

Employer Branding

  • Cała prawda o IT w finansach. mBank oddaje głos specjalistom / Linkleaders, mBank
  • WYWARZONE DUETY, kampania pokazująca siłę współpracy pokoleń / Carlsberg Polska
  • Wiemy, że dobre decyzje bywają nieoczywiste #UNEXPECTEDJOBS / Bank BNP Paribas, Be About Hybryd Agency

Content marketing – branded content

  • Hej, IKEA! Ty naprawdę jesteś Made in Poland? / Walk PR, IKEA Retail
  • Nowy, skuteczny zawodnik wchodzi do gry / 38 Content Communication, Unilever
  • Roweroterapia / GetHero, Decathlon, Przestrzeń

Custom Publishing

  • Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360
  • Włączamy różnorodność. Pierwszy raport DEI WBD w Polsce / SEC Newgate CEE, TVN Warner Bros. Discovery`
  • Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci / Biedronka

Walka z dezinformacją

  • Kampania Poranek PO / PRCN
  • Wbrew pozorom. ESET demaskuje oszustów w cyberprzestrzeni / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT
  • #ZmieniamyNarracje o osobach z doświadczeniem uchodźczym / Walk PR, IKEA Retail

Kategorie sektorowe:

Technologia, IT, telekomunikacja

  • Aukcje Allegro dla WOŚP / MSL, Allegro
  • Od antywirusa do eksperta cybersecurity. Rozwój marki ESET / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT
  • EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry / monday comms, Electronic Arts

Finanse

  • Nawet Stańczyk z obrazu Matejki znalazł czas na Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Nationale-Nederlanden, Big Picture, Clear Communication Group, K+Group
  • Świat Bardziej Love – Ulepszamy Walentynki / VeloBank, ZOOM bsc
  • Fishing For Data / Publicis

Uroda, higiena i wellness

  • Launch gamy MELA B3 od marki La Roche-Posay / LoveBrands Group, L’Oréal, Polot Agency, 2koma7
  • Nowy, skuteczny zawodnik wchodzi do gry / 38 Content Communication, Unilever
  • L’Oréal: z ikony branży kosmetycznej do lidera beauty-tech / Publicis Consultants, L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie

Moda i styl życia

  • #NoShameCoalition / Answear.com, Clue PR
  • LODZ600 – 600 obrazów na 600-lecie Łodzi / 38 Content Communication, Centrum handlowo-rozrywkowe Manufaktura w Łodzi
  • LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP

Sektor spożywczy

  • Zrobiliśmy to lepiej: PR-owy sukces Burgera Rywala / Havas PR Warsaw, MAX Premium Burgers
  • Polska Izba Miodu – liderem opinii / Weber Shandwick
  • 3x TAK dla PETfura, czyli jak ujarzmić system kaucyjny / Publicis Consultants, Carrefour Polska

Kultura i media

  • Niepoważni na serio – zmiana komunikacji Teatru Komedia / Północne Centrum Sztuki Teatr Komedia
  • Powrót BELFRA – serialu, który zmienił polską telewizję / Havas PR Warsaw, CANAL+
  • BookTok czyli moda na czytanie prosto z TikToka / 24/7Communication, TikTok Polska
  • Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych

Medycyna i zdrowie

  • Opiekun – kompetencje przyszłości / 38 Content Communication, Fundacja Nutricia
  • Lecz się odpowiedzialnie – stop nadużywaniu antybiotyków / ENMEDICA CONSULTING
  • MAMY czas na zdrowie / Weber Shandwick, Haleon Polska

Sport, turystyka i rekreacja

  • „Zakochaj się na novo. 50 lat novoczesności” / 38 Content Communication, Novotel Warszawa Centrum
  • „Tak jak lubisz. Bezpośrednio” – rezerwacje bez pośredników / Q&A Comms, Profitroom
  • Paryż 2024 – igrzyska na Maxa w Eurosporcie / Eurosport Polska, United PR
  • Decathlon Challenge / GetHero, Decathlon, Przestrzeń

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

  • Pamiętaj o okularach ochronnych / ERBUD, Fundacja Szansa – Jesteśmy Razem
  • Czesi oficjalnie z dostępem do morza / PORR
  • O rynku mieszkań inaczej: emocje i dane w jednym stały domu / Linkleaders, Otodom

Przemysł i infrastruktura

  • Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360
  • Różnorodny Corning: Łączymy ludzi, niezależnie od różnic / Corning Optical Communications, MJCC
  • Inżynierki 4.0 / Omega Communication, Siemens

Motoryzacja i transport

  • AlcoSense – stop nieświadomej nietrzeźwości / SAROTA PR
  • Wielki Test Mobilności Miejskiej 2023 / NBS Communications, Arval Service Lease Polska
  • Szwedzki klimat na drodze / White Bits, Volvo Euro-Kas Katowice

NGO i sektor publiczny

  • CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało
  • Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse
  • Kampania społeczna Szlachetnej Paczki 2023 / Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made, ISTV Media

Kategorie specjalne:

Kreatywność

  • Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” / 180heartbeats + JUNG v MATT, monday comms
  • Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse
  • Z dwóch stron muru – działania PR wokół wystawy w POLIN / Saatchi & Saatchi, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, MSL, Prodigious, Zenith, Leo Burnett
  • Influenserzy (Ba!)roku / Altavia Kamikaze + K2
  • Fishing For Data / Publicis

Efektywność

  • Gdzie jesteś? Gdy znika dziecko gubi się cała rodzina / 38 Content Communication, Agnieszka i Daniel Dymińscy
  • CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało
  • LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP
  • Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych

Research&Insight

  • Debiutanci ’23 / Profeina, Lata Dwudzieste
  • Platforma GdzieJakiBiznes.com od Mastercard / Mastercard, Solski Communications
  • Fishing For Data / Publicis

Nad poprawnością przebiegu głosowań Jury czuwa firma prawnicza SKP Ślusarek, Kubiak, Pieczyk – partner merytoryczny konkursu.

Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 9 grudnia 2024 roku.

Wszystkie informacje o konkursie są dostępne na stronie.

PRoto.pl jest partnerem medialnym konkursu.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj