Szwajcarski producent czekolady Lindt, przyznał, że jego produkty wcale nie są „fachowo wykonane z najlepszych składników”, jak sugerować to mogło opakowanie i komunikacja marki. Firma odrzuciła dotychczas prowadzoną strategię marketingową, próbując doprowadzić do oddalenia pozwu zbiorowego – donosi fortune.com.
Lindt znalazł się w trudnej sytuacji w 2023 roku po tym, jak amerykańska organizacja konsumencka opublikowała badanie dotyczące obecności metali ciężkich w czekoladach. Okazało się, że w tabliczkach gorzkiej czekolady z linii produktów marki odnotowano wysoką zawartość ołowiu – czytamy.
Jak donosi foodandwine.com, chociaż Lindt nie jest jedyną marką, w której produktach znaleziono niepożądane substancje, to konsumenci byli szczególnie sfrustrowani, że płacili znacznie więcej za obiecywaną przez producenta wysoką jakość, która okazał się mieć niewiele wspólnego z prawdą. Grupa amerykańskich konsumentów złożyła pozew zbiorowy przeciwko firmie, w którym oskarżono producenta o naruszenie zasad etykietowania oraz nakłanianie klientów do płacenia wyższych cen za produkt premium.
Próbując uniknąć pozwu sądowego, szwajcarski producent czekolady zaprzeczył własnym twierdzeniom o doskonałości swoich produktów, które od lat stanowiły oś strategii marketingowej marki. Prawnicy Lindt zdecydowali się prowadzić narrację, w której podkreślano, że niektóre hasła i określenia, takie jak „doskonałość jakości” czy „fachowe wykonanie z najlepszych składników”, były przesadzonymi sloganami – ujawnia źródło.
Sąd odrzucił wniosek o oddalenie powództwa i uznał, że strategia marketingowa firmy rzeczywiście opierała się na „przesadzonych reklamach i krzykliwych przechwałkach, na których żaden rozsądny nabywca nie powinien polegać” – czytamy.
Jak donosi źródło, Lindt mierzy się teraz z kryzysem wizerunkowym. „W swojej strategii obronnej firma rozmontowała własne obietnice jakości” – stwierdziła szwajcarska gazeta NZZ am Sonntag. Marka stara się przekonywać jednak, że przyznanie się do „przesadzonych sloganów” było jedynie techniczną strategią obronną, a nie przyznaniem się do gorszej jakości oferowanych produktów. (kn)
Źródło: fortune.com, Lindt admits its chocolate isn’t actually ‘expertly crafted with the finest ingredients’ in lawsuit over lead levels in dark chocolate, 12.11.2024/ foodandwine.com, Lindt Admits Its Chocolates May Not Be as ‘Expertly Crafted’ as You Think, Stacey Leasca, 15.11.2024
Kupiłem czekoladę nadziewaną Lindt bez śladu nadzienia. Przy próbie reklamacji okazało się, że brak kontaktu do producenta, wszystkie dane z internetu nieprawdziwe, poza sklepem internetowym, którego konsultant też nic nie wie