poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościZe świataPopularne czekolady wcale nie powstają z „najlepszych składników” – przyznaje Lindt w...

Popularne czekolady wcale nie powstają z „najlepszych składników” – przyznaje Lindt w procesie sądowym

Szwajcarski producent czekolady Lindt, przyznał, że jego produkty wcale nie są „fachowo wykonane z najlepszych składników”, jak sugerować to mogło opakowanie i komunikacja marki. Firma odrzuciła dotychczas prowadzoną strategię marketingową, próbując doprowadzić do oddalenia pozwu zbiorowego – donosi fortune.com.

Lindt znalazł się w trudnej sytuacji w 2023 roku po tym, jak amerykańska organizacja konsumencka opublikowała badanie dotyczące obecności metali ciężkich w czekoladach. Okazało się, że w tabliczkach gorzkiej czekolady z linii produktów marki odnotowano wysoką zawartość ołowiu – czytamy.

Jak donosi foodandwine.com, chociaż Lindt nie jest jedyną marką, w której produktach znaleziono niepożądane substancje, to konsumenci byli szczególnie sfrustrowani, że płacili znacznie więcej za obiecywaną przez producenta wysoką jakość, która okazał się mieć niewiele wspólnego z prawdą. Grupa amerykańskich konsumentów złożyła pozew zbiorowy przeciwko firmie, w którym oskarżono producenta o naruszenie zasad etykietowania oraz nakłanianie klientów do płacenia wyższych cen za produkt premium.

Próbując uniknąć pozwu sądowego, szwajcarski producent czekolady zaprzeczył własnym twierdzeniom o doskonałości swoich produktów, które od lat stanowiły oś strategii marketingowej marki. Prawnicy Lindt zdecydowali się prowadzić narrację, w której podkreślano, że niektóre hasła i określenia, takie jak „doskonałość jakości” czy „fachowe wykonanie z najlepszych składników”, były przesadzonymi sloganami – ujawnia źródło.

Sąd odrzucił wniosek o oddalenie powództwa i uznał, że strategia marketingowa firmy rzeczywiście opierała się na „przesadzonych reklamach i krzykliwych przechwałkach, na których żaden rozsądny nabywca nie powinien polegać” – czytamy.

Jak donosi źródło, Lindt mierzy się teraz z kryzysem wizerunkowym. „W swojej strategii obronnej firma rozmontowała własne obietnice jakości” – stwierdziła szwajcarska gazeta NZZ am Sonntag. Marka stara się przekonywać jednak, że przyznanie się do „przesadzonych sloganów” było jedynie techniczną strategią obronną, a nie przyznaniem się do gorszej jakości oferowanych produktów. (kn)

Źródło: fortune.com, Lindt admits its chocolate isn’t actually ‘expertly crafted with the finest ingredients’ in lawsuit over lead levels in dark chocolate, 12.11.2024/ foodandwine.com, Lindt Admits Its Chocolates May Not Be as ‘Expertly Crafted’ as You Think, Stacey Leasca, 15.11.2024

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj