„Czas na czytanie. Książka wzbogaca” to ogólnopolska akcja społeczna zainicjowana przez Świat Książki oraz partnerów: Fundację Agory oraz agencję Ciszewski Public Relations.
W czasie trwania projektu do bibliotek w całej Polsce trafi 100 000 książek przekazanych przez wydawnictwo Świat Książki. Celem akcji jest promocja czytelnictwa i popularyzacja literatury poprzez umożliwienie jak największej liczbie osób dostępu do atrakcyjnych pozycji książkowych. Zakładanym efektem jest zwiększenie zainteresowania literaturą i poprawienie jakości polskich zbiorów bibliotecznych.
Począwszy od dnia rozpoczęcia akcji „Czas na czytanie. Książka wzbogaca” bibliotekarze z całej Polski będą mieli szansę zamówić książki do swoich bibliotek. Zgodnie z przyjętym przez organizatorów założeniem, każda biblioteka zgłoszona do projektu otrzyma do 50 tomów książek
Za projekt ze strony agencji odpowiada Marta Jaworska.(mk)
Redakcja PRoto:
Skąd wziął się pomysł na tego typu akcję społeczną?
Sebastian Hejnowski, dyrektor zarządzający Ciszewski PR:
Pomysł wziął się tak na prawdę przypadkiem. Agencja została zainspirowana kontaktem z bibliotekami, które zgłosiły się z problemem pozyskiwania książek. W trakcie spotkania ze „Światem Książki” okazało się, że firma ta również jest zainteresowana wsparciem bibliotek i chętnie zaangażowałaby się w akcję społeczną temu poświęconą.
Redakcja PRoto: W jaki sposób mają Państwo zamiar promować akcję? Czy została opracowana kampania medialna dla tego projektu?
Sebastian Hejnowski: Promocja akcji, ze względów finansowych, będzie się opierać w stu procentach na działaniach PR. Po zorganizowanej przez nas konferencji prasowej wiemy, że projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem ze strony mediów. Udało nam się także pozyskać ciekawe patronaty medialne.
Redakcja PRoto:
Czy Państwa agencja często wspiera takie akcje?
Sebastian Hejnowski:
Nasza firma często angażuje się społecznie. Już wcześniej prowadziliśmy akcje na rzecz zatrudnienia i aktywizacji osób niepełnosprawnych „Wyślij CV – ktoś czeka”, poparliśmy także program odpowiedzialności społecznej Global Compact ONZ, który jest adresowany do przedsiębiorców i przedstawicieli sektora biznesu na całym świecie.