Choć publikowanie tweetów wydaje się czymś prostym, to, aby było skuteczne, należy zadbać, by te krótkie treści przykuwały uwagę i angażowały internautów. O tym jak, powinny wyglądać tweety, mówi Sarah Dawley na blog.hootsuite.com w drugiej części poradnika.
Część 1 poradnika: Jak zdobyć większą liczbę followersów na Twitterze? Widoczność profilu
Dlaczego tak ważny jest wygląd tweetów? Mediami społecznościowymi rządzi pośpiech. Odbiorcy konsumują treści w bardzo szybkim tempie, tak samo, jak je omijają, skrolując stronę. Oznacza to, że posty powinny pojawiać się często i być atrakcyjne dla internautów. Wtedy właśnie followersi zechcą oznaczać tweety serduszkiem, przekazywać je dalej czy wreszcie zacząć śledzić Twój profil.
Zdefiniuj strategię treści
Na chwilę wyobraź sobie, że jesteś potencjalnym nowym followersem, spójrz na swoje konto na Twitterze, jakbyś widział je po raz pierwszy. Jaki rodzaj treści przekona Cię do kliknięcia w przycisk „Follow”? Internauci odwiedzają Twittera, by się czegoś dowiedzieć, nauczyć, dla rozrywki oraz by nawiązywać bądź utrzymywać kontakt z osobami o podobnych poglądach. Poświęć zatem chwilę każdego dnia, aby zobaczyć, o czym piszą odbiorcy i przyłącz się do dyskusji, jeśli możesz dodać coś wartościowego do rozmowy.
Pamiętaj, by posty były nie tylko interesujące i przydatne, ale przede wszystkim odnosiły się do Twojej firmy lub branży. Jak Twoja marka, produkt lub usługa wpływa lub poprawia życie odbiorcom? – skorzystaj z tego pomysłu i użyj go podczas tworzenia treści na Twitterze.
Oto dwa rodzaje treści, które mogą docenić Twoi obecni i nowi followersi:
1. Upragniona treść
Tweety dotyczące np. stylu życia, który warto naśladować i zawierające rady, jak go prowadzić mogą zwiększyć liczbę udostępnień oraz szansę na zdobycie nowych followersów. Przykładami mogą być wskazówki żywieniowe, instrukcje dla majsterkowiczów czy przepisy kulinarne.
Brytyjska firma odzieżowa Topshop na swoim twitterowym profilu prezentuje ubrania wraz z poradami od stylistów. W ten sposób nie tylko promuje dostępne produkty, ale również wzmacnia markę przez pokazanie jej jako źródła dostępnej wiedzy o modzie.
2. Opinia lidera
Dla branż takich jak usługi finansowe, nieruchomości czy szkolnictwo wyższe kluczem do sukcesu jest stworzenie wizerunku firm wiarygodnych i godnych zaufania. W tych branżach nauka tego, jak zdobyć followersów, poznać odbiorców, wymaga czasu i wysiłku.
Aby internauci zaczęli śledzić twitterowe konto, Twoje posty powinny zawierać informacje o tym, jak odbiorcy mogą poprawić swoje życie, dobrze, gdyby zmuszały ich do myślenia. Ludzie bowiem w mediach społecznościowych m.in. szukają porad.
Używaj obrazków
Z badań przeprowadzonych przez Twittera wynika, że posty ze zdjęciami generują 313 proc. więcej zaangażowania odbiorców niż te bez nich. A większe zaangażowanie powoduje, że więcej osób dotrze do Twoich postów, to zaś daje szansę na przyciągnięcie nowych followersów.
Oto kilka wskazówek, jak zamieszczać zdjęcia na Twitterze:
1. Ładuj zdjęcia bezpośrednio do Twittera
Wtedy automatycznie pojawią się na osi czasu. Post zawierający sam link do zdjęcia nie jest już tak angażujący. Tekst bowiem nie przyciąga uwagi tak jak fotografia.
2. Taguj innych użytkowników Twittera na zdjęciach
Tweety mogą zawierać jedynie 140 znaków, więc nie trać ich na wypisywanie nazw użytkowników. Zamiast tego możesz otagować ich na swoich zdjęciach. Nie rezygnuj całkowicie ze wspominania o innych użytkownikach w swoich wiadomościach, ponieważ zwiększa to szansę na retweeting twoich postów, to zaś powoduje rozpowszechnienie twoich treści i pomaga zyskać nowych followersów.
3. Dodawaj więcej niż jedno zdjęcie do tweeta
Czy wiesz, że możesz dołączyć aż 4 zdjęcia do pojedynczego postu? Obrazki na tablicach Twoich followersów wyświetlają się jako kolaż. Aby zobaczyć je osobno, muszą w nie kliknąć. To zaś daje większą szansę na wzrost zainteresowania Twoimi tweetami oraz ich rozpowszechnianie przez innych.
Kilka zdjęć pozwala ponadto opowiedzieć większą historię w jednym tweecie.
4. Pomyśl o niestatycznych formach
Twitter umożliwia również przeprowadzanie ankiet, publikowanie materiałów video czy ginów. Pamiętaj także o Vine, czyli aplikacji, która publikowanie krótkich filmów. One wszystkie uatrakcyjnią Twoje tweety.
Stosuj hashtagi
Hashtagi królują na Twitterze. Używa się ich do oznaczania kluczowych słów i fraz. Wszystko po to, by skategoryzować wiadomości i ułatwić użytkownikom wyszukanie właściwych konwersacji. Ta funkcja pozwala także odbiorcom dotrzeć do Twojego profilu przez Twoje tweety. Dlatego tak ważne jest, by używać właściwych hashtagów w odpowiedni sposób.
Oto kilka nakazów dotyczących użycia hashtagów:
1. Używaj hashtagów, które są już popularne
Jeśli stosujesz hashtagi, których używają inni, zwiększasz widoczność swoich tweetów i liczbę potencjalnych followersów.. Ponadto, używaj takich, które odnoszą się do Twojej firmy.
2. Nie zapominaj o swoich odbiorcach
Stosowanie znanych wszystkim hashtagów to nie jedyny sposób, by przyciągnąć internautów. Wybieraj te, które odnoszą się do Twojej grupy docelowej. Staraj się więc, aby były konkretne.
3. Informuj o swojej lokalizacji
Używaj nazw miast, województw czy krajów jako hashtagów. Wtedy łatwiej będzie Ci dotrzeć do odbiorców z konkretnych regionów.
4. Unikaj hashtagów, których nie rozumiesz
Jeśli nie wiesz, co dokładnie dany hashtag reprezentuje, zrezygnuj z niego. Unikaj zwłaszcza tych, które koncentrują się na sprawach społecznych i tragediach, jeśli nie wprowadzają niczego wartościowego do dyskusji. Możesz bowiem nie zyskać nowych followersów, lecz stracić już zdobytych.
5. Nie przesadzaj z liczbą hashtagów
Nadmiar w wypadku hashtagów nie jest pożądany. Pamiętaj, że ich stosowanie ma nie tylko ułatwić Ci znalezienie nowych followersów, ale także monitorowanie ich preferencji.
Publikuj regularnie
Ludzie przestają śledzić głównie te profile na Twitterze, które nie są już dla nich atrakcyjne oraz kiedy przestają publikować treści. Jeśli zdecydowałeś się prowadzić konto swojej firmy, zaangażuj się i bądź aktywny – regularnie zamieszczaj treści. Jeśli chcesz zachować spójność, planuj posty.
Mimo, że Twitter jest jednym z najszybszych sieci społecznych, nadal możesz zmęczyć odbiorców zbyt często publikowanymi postami. Każdy internauta ma inne preferencje. Nie ma jednak magicznej liczby, która określałaby, ile tweetów dziennie powinno się upubliczniać. Zaleca się konsekwencję i minimum jeden post dziennie. Warto jednak, abyś sprawdził, jaka częstotliwość publikowania treści odpowiada twoim followersom. (ak)
Czytaj także: Poradnik: Jak zdobyć większą liczbę followersów na Twitterze? Cz.1: Widoczność profilu