15 stycznia 2021 roku Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego ogłosił wyniki przetargu na opracowanie i realizację międzynarodowej kampanii promocyjnej regionu. Działania zrealizuje Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka, który zdobył maksimum punktów.
W ramach kampanii promowane mają być walory turystyczno-gospodarcze województwa z wykorzystaniem nośników promocyjnych linii lotniczych. Promocja ma być prowadzona na terenie portów lotniczych. Celem działań jest zbudowanie świadomości i przekonania, że województwo jest „atrakcyjnym miejscem do inwestycji, gdzie gospodarka działa w harmonii ze środowiskiem naturalnym i społeczeństwem, budząc wśród potencjalnych inwestorów poczucie harmonii, zdrowia i bezpieczeństwa”.
Jak wynika z opisu przetargu, Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka będzie odpowiadał m.in. za przygotowanie kreacji kampanii, produkcję i przygotowanie materiałów, opracowanie strategii mediowej i harmonogramu realizacji kampanii, zakup powierzchni promocyjnej oraz podsumowanie wyników działań. Grupami docelowymi są właściciele prywatnych firm (małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw), osoby zainteresowane turystyką biznesową, turyści oraz osoby zainteresowane turystyką weekendową.
Kampania ma być realizowana do 31 grudnia 2022 roku. Złożenie całościowego raportu końcowego ma nastąpić do 15 lutego 2023 roku.
W zawiadomieniu o rozstrzygnięciu przetargu województwo wskazało, że oferta Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka była jedyną, która podlegała ocenie. Drugim zgłaszającym się podmiotem była warszawska firma Smartair Przemysław Orcholski, która została odrzucona.
Z dokumentów dołączonych do informacji o przetargu wynika, że województwo zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 18 mln zł brutto i taką właśnie kwotę wskazał Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka. Firma Smartair Przemysław Orcholski, której oferta została odrzucona, zaproponowała 3,45 mln zł. (ak)