Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw najczęściej są obecne na Facebooku, You Tube oraz na Naszej Klasie. Aż 61 proc. z nich wykorzystuje media społecznościowe w celach biznesowych i traktuje je jako narzędzie marketingowe – wynika z najnowszego badania Firmy.net.
Dla prawie połowy firm z sektora MŚP social media to najlepszy sposób na budowanie wizerunku marki. Niewiele mniej – bo 43 proc. – deklaruje, że serwisy społecznościowe pomagają w promowaniu oraz sprzedaży produktów. Przydają się też do tworzenia bazy potencjalnych klientów oraz prowadzeniu marketingu szeptanego. Niewiele ponad jedna trzecia badanych (34 proc.) uważa z kolei, że social media idealnie nadają się do budowania społeczności wokół firmy. Dla więcej niż jednej piątej respondentów to najlepsze miejsce na konkursy. Ale media społecznościowe to nie tylko czysty marketing. 16 proc. przebadanych firm wykorzystuje potencjał portali społecznościowych także do rekrutacji pracowników.
Oprócz portali takich jak Facebook, NK, You Tube, dużą popularnością cieszą się również fora internetowe – odwiedza je 32 proc. przedstawicieli firm. W rankingu liczą się również Goldenline (20 proc.), Demotywatory (18 proc.) i blogi (13 proc.). Co ciekawe, o wiele mniej firm korzysta z Twittera – jedynie 5 proc. Podobnie jest z Blip.pl, LinkedIn.com, Profeto.pl i MySpace.com.
Badanie Firmy.net, przeprowadzono w dniach 22-30 stycznia 2011 roku. Źródłem informacji była ankieta internetowa, którą wypełniło 2217 przedsiębiorstw zarejestrowanych w portalu. (es)