Zarządzanie wspólnotami internetowymi jest stale rozwijającą się dyscypliną – czytamy na altitudebranding.com. Nie sprowadza się ona tylko do moderowania forów internetowych – zauważa autor tekstu. Coraz częściej portale społecznościowe są podstawowym kanałem komunikacji firm z klientami.
Jak można przeczytać w artykule, wśród portali społecznościowych narosło wiele mitów. Podstawowy dotyczy ich roli – wiele osób korzysta z nich jak z telefonu, kontaktując się w pracy ze swoimi klientami. Nie są one tylko przestrzenią dla rozrywki, jak wielu sądzi. Inny mit dotyczy sztuczności relacji w sieci. Należy pamiętać, że za nickami i avatarami zawsze znajdują się ludzie. Relacje zapoczątkowane w sieci można i warto kontynuować w świecie „offline”.
W ten sposób można znaleźć klientów i nawiązać z nimi długotrwałe relacje. Świat społeczności internetowych stwarza także inne możliwości. Rola moderatora nie sprowadza się już tylko do kreowania dyskusji. Może on jednocześnie kreować wizerunek firmy, pozyskiwać nowych klientów oraz pełnić rolę ich doradcy. Warto zatem spojrzeć na portale takie jak Facebook lub Twitter z innej perspektywy. I mieć na uwadze ich wielki potencjał w kreowaniu relacji z klientami. (ks)
Czytaj całość