Utonięcie jest drugą co do częstotliwości przyczyną przypadkowej śmierci wśród dzieci w Portugalii – pisze adweek.com.
Jak czytamy, w związku z sezonem wakacyjnym, organizacja non-profit APSI (The Association for the Promotion of Child Safety) przygotowała kampanię, która ma na celu pokazanie niebezpieczeństw związanych z wodą i tego, jak łatwo może dojść do takich utonięć. Przedstawiono w niej zespół heavymetalowy, który występuje pod wodą.
Kampania ostrzega opiekunów przed niebezpieczeństwami związanymi z zabawą dzieci bez nadzoru w pobliżu wody – podaje źródło.
Według APSI utonięcia zdarzają się w miejscach takich jak wanny, stawy i baseny, a także jeziora, rzeki, a nawet wiadra – czytamy.
Opiekunowie są przestrzegani, by nie oczekiwali, że usłyszą hałas, bo dzieci toną w zupełnej ciszy – zauważa adweek.com.
Organizacja APSI we współpracy z Havas Worldwide Portugal wyprodukowała 30-sekundowy czarno-biały spot zatytułowany „Heavy Silence”, w którym zespół heavymetalowy występuje pod wodą w przydomowym basenie, podczas gdy nad powierzchnią nie słychać żadnego dźwięku.
Jak czytamy dalej, kampania została wyprodukowana przez agencję pro bono. (bs)