Instagram testuje nowy sposób na zwiększenie zaangażowania obserwujących. W aplikacji pojawiła się możliwość dodawania zablokowanych postów, których treść widoczna będzie wyłącznie po wpisaniu specjalnego kodu – donosi socialmediatoday.com.
Zapowiedź nowego formatu postów pojawiła się na profilu Instagram’s design. Okazuje się, że aby wyświetlić pełną treść wpisu, należy uzyskać kod, który wygenerował twórca.
Źródło: instagram.com/design
Zamiast treści posta w pierwszej kolejności użytkownik widzi naklejkę Podaj tajny kod. Dopiero wpisanie go pozwala odblokować pełen dostęp do publikacji.
Źródło: instagram.com/design
Jak wskazuje źródło, istnieje wiele sposobów, w jakie marki oraz twórcy mogą wykorzystać nową funkcję – od udostępniania specjalnych kodów rabatowych dla stałych klientów po kierowanie treści wyłącznie do określonych grup obserwatorów. Opcja zablokowanych postów może także posłużyć prywatnym użytkownikom do udostępniania wpisów jedynie najbliższym znajomym – na wzór Relacji dla bliskich.
Na ten moment funkcja jest dostępna jedynie w wersji testowej dla niewielkiego grona użytkowników – czytamy. (kn)
Źródło: socialmediatoday.com, Instagram Tests Lockable Posts to Enhance Engagement, Andrew Hutchinson, 7.04.2025