Chełmińskie walentynki stały się towarem eksportowym. Za ich pomocą Polska Organizacja Turystyczna na całym świecie zachęca, aby odwiedzać nasz kraj – informuje Gazeta Pomorska Grudziądz.
Jak czytamy w dzienniku, walentynki chełmińskie to jedna z ośmiu atrakcji z województwa kujawsko-pomorskiego, które Polska Organizacja Turystyczna chce promować na całym świecie. E-wydawnictwo prezentowane było po raz pierwszy podczas targów ITB w Berlinie w tym roku. „Chełmno, jakie można zobaczyć w e-booku, jest sztandarowym Certyfikowanym Produktem Turystycznym POT w naszym województwie” – mówi Elżbieta Pawelec, insp. ds. promocji turystycznej w Wydziale Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji chełmińskiego Urzędu Miasta. Wydawnictwo jest dostępne w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej – i można je pobrać na swój telefon, smartfona lub komputer. Autorka tekstu, Monika Smól, przypomina, że miastu przepustkę do otrzymania strony w e-booku dało zdobycie w 2008 roku nagrody POT-u w konkursie dla wyjątkowych atrakcji turystycznych w Polsce. Jak podkreśla z dumą Pawelec, „w e-booku znalazły się jedynie te miasta, które uważane są w branży turystycznej za warte promocji”. Siedem pozostałych imprez w kujawsko-pomorskim, nagrodzonych w ciągu minionego dziesięciolecia, to: wenecka noc z parowozami, festyn archeologiczny w Biskupinie, bydgoskie: Plus Camerimage – Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych i Wyspa Młyńska – Wyspą Kultury, toruńskie: Żywe Muzeum Piernika, fort IV „Yorck-Żółkiewski” i Planetarium im. Władysława Dziewulskiego. (es)