niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPOT zachęca na rynkach azjatyckich: przyjedź i znajdź tu swoją historię

POT zachęca na rynkach azjatyckich: przyjedź i znajdź tu swoją historię

Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła promocję Polski na nowych rynkach, w tym na wybranych azjatyckich. Zgodnie z informacjami opublikowanymi w magazynie, czeka nas parę zmian – możemy spodziewać się nieco innej kreacji, a hasło „Feel Invited” zostanie zastąpione „Come and Find Your Story”.

Aby wzmocnić działania promocyjne za granicą, Rada Promocji Polski powołała już grupę roboczą ds. współpracy przy realizacji działań promocyjnych na rynkach zagranicznych, której głównym zadaniem będzie konsolidacja sił resortów i realizacja działań promocyjnych. W pierwszym spotkaniu udział wzięli m.in.: przedstawiciele Ministerstwa Sportu i Turystyki, Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Instytutu Adama Mickiewicza, a także PLL LOT. O koncepcji i założeniach projektu „Lubię Polskę” mówiła Barbara Tutak, wicedyrektor departamentu planowania marketingowego w POT: „Koncentracja działań promocyjnych to rynki emisyjne, na których ludzie mogą wolne środki wydatkować na podróże zagraniczne. Rynek zagraniczny, a zwłaszcza rynek chiński jest rynkiem, w którym przyrost wyjazdów turystycznych następuje w bardzo dużym tempie. Jest to ruch odbywający się głównie po regionie azjatyckim. Jednak faktem jest, że 4 mln podróży, które Chińczycy odbywają w kierunku innym niż Azja Południowo-Wschodnia, to właśnie Europa”.

Co ciekawe, hasłem promocyjnym dla wszystkich działań realizowanych na rynkach zagranicznych będzie „Przyjedź do Polski i znajdź swoją historię”, a nie, jak dotąd, „Feel invited”. Promocja będzie opierać się na konwencji bajkowej, która „ma wywoływać u odbiorców pozytywne emocje i wspomnienia z dzieciństwa i zachęcać do przyjazdu do Polski, by przeżyć wspaniałe chwile i znaleźć wyjątkowe dla siebie miejsca i swoją historię” – czytamy w Briefie. „Spójny przekaz i skuteczna komunikacja nie może powstać bez współpracy z regionami, których promocja przecież dotyczy. Zaproponowaliśmy, aby obok naszej identyfikacji wizualnej pojawiały się na reklamie loga regionu lub miasta a słowo Polska zastąpione nazwą regionu lub miasta. Na wielu rynkach, a w szczególności azjatyckich, siła marki miast jest silniejsza niż marka kraju” – dodał Bartłomiej Walas, wiceprezes POT. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj