W dodatku I do Gazety Wyborczej znajdziemy artykuł, z którego dowiemy się o zaletach posługiwania się prezentacją w kontaktach B2B. Dlaczego prezentacja stała się obecnie standardem, opowiadają między innymi PR-owcy i marketingowcy.
Dziś, wchodząc w relację z innymi firmami, standardową metodą przedstawienia naszej propozycji jest wykorzystywanie prezentacji w Power Poincie, tłumaczy Paweł Usakowski. Jak czytamy w artykule, po założeniu własnej agencji PR-owskiej Usakowski poinformował o tym rynek, właśnie za sprawą wysyłanych prezentacji. Choć jest to narzędzie, dzięki któremu szybko i obrazowo opowiemy o sobie, nadal w polskim biznesie nie ma ono powszechnego zastosowana .
Jak zatem powinna wyglądać dobra prezentacja biznesowa? Zdaniem rozmówców dziennikarza musi ona zawierać mało treści w formie hasłowej, pokazanej dużą czcionką, do tego ilustracje wykresy i pliki audio/video, które mówią więcej niż niejeden długi opis. Jeśli pokazujemy ją osobiście, a nie przesyłamy, to razem z komentarzem osoby, która ją prezentuje, prezentacja nie powinna przekraczać 20 minut, relacjonuje Piotr Cegielski.(ał)