niedziela, 12 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościPowiew zmian: więcej praktyki na kierunkach związanych z PR i dziennikarstwem

Powiew zmian: więcej praktyki na kierunkach związanych z PR i dziennikarstwem

Polska młodzież studiująca na kierunkach związanych z PR i dziennikarstwem jest wykształcona… tylko w teorii. Dlatego na rynku praktycznie ma małe szanse. Uczelnie w odpowiedzi na ten stan rzeczy postulują zmiany – czytamy w magazynie Press.

Młodzi adepci PR i dziennikarstwa są słabo przygotowani do zawodu – alarmuje Press. „Absolwenci nawet tych kierunków, które są ściśle związane z internetem i nowymi mediami, nie mogą się pochwalić jakąkolwiek praktyczną stycznością z branżą. W większości przypadków nie są dostatecznie przygotowani do objęcia samodzielnych stanowisk” – zauważa Grzegorz Miłkowski, dyrektor PR w agencji Imagine PR. Mają jednak nadejść zmiany. Zapowiadają je uniwersytety, które od czasu znowelizowania ustawy o szkolnictwie wyższym muszą wdrażać model europejski. Ten zaś dostosowuje szkolnictwo do potrzeb przyszłych pracodawców. Więcej ma być zatem zajęć warsztatowych, nowych kierunków i specjalności typu: logistyka mediów czy logistyka dystrybucji, zarządzanie produkcją i usługami, ekonomia środków przekazu etc. Zainteresowanie jest. O 50 miejsc na nowo tworzonym na Uniwersytecie Wrocławskim kierunku komunikacja wizerunkowa ubiegało się aż 1861 osób. Tok nauczania ma być prowadzony w stylu „od ogółu do szczegółu”, co pozwoli przełamać prawidłowość, że absolwent wyższej uczelni to bardziej naukowiec niż wykwalifikowany pracownik. Owocem programu mają być projekty realizowane na zlecenie agencji PR, reklamowych, interaktywnych czy domów mediowych.

Uczelnie nareszcie zrozumiały, że muszą nadążać za nowościami. „Studenci zdobędą praktyczne umiejętności niezbędne do obsługi urządzeń wykorzystywanych w pracy w mediach, poznają zaplecze techniczne dziennikarza prasowego, telewizyjnego i radiowego” – mówi Włodzimierz Gogołek z Uniwersytetu Warszawskiego. Barbara Giza ze Szkoły Wyższej Psychologii w Warszawie dodaje: „W programie studiów znajdą się także zagadnienia związane z Internetem jako środowiskiem pracy dziennikarza, narzędziem dla biznesu i obszarem komunikacji”. Collegium Civitas stawia np. na nowe media. Program obejmuje między innymi wprowadzenie do marketingu interaktywnego, PR on-line i komunikację w social mediach. Poza tym: współczesne społeczeństwo sieciowe, społeczności internetowe i ich wykorzystanie w nowoczesnym media-miksie, metody pomiaru oglądalności witryn internetowych oraz nowe trendy na rynku e-marketingowym. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj