Wzór pozwala obliczyć, czy przeprowadzenie konkursu na landing page, Facebooku czy Instagramie będzie skuteczne. Jego autorem jest Łukasz Wołek, prezes agencji komunikacji marketingowej Abanana.
Konkurs jest efektywnym narzędziem marketingowym służącym do realizacji celów marki. Jak powstał wzór? W agencji Abanana przeprowadzono ponad 100 konkursów. Pozwoliło to wyodrębnić wzór oraz wagę współczynników wpływających na to, czy zgłoszeń będzie więcej czy mniej. Wagi współczynników pozostają know-how agencji.
Jak zauważył Łukasz Wołek, podstawowych elementów decydujących o skuteczności konkursu jest kilka. Im wyższa wartość nagrody głównej i większy budżet mediowy, tym więcej zgłoszeń konkursowych. Im większy próg wejścia, tym mniejsza ilość zgłoszeń. Próg wejścia jest pracą, którą wykonuje uczestnik, żeby wziąć udział w konkursie.
Uproszczony wzór na ilość zgłoszeń konkursowych
„Kluczowym KPI przy realizacji konkursów jest liczba zgłoszeń konkursowych. Bardzo często klienci pytają nas, jaką liczbę uczestników przewidujemy. Dla marketera, który sporadycznie realizuje konkursy, zrobienie nawet przybliżonej kalkulacji jest trudne, wręcz niemożliwe” – mówi Wołek.
W 2015 roku Abanana zdobyła główną nagrodę w amerykańskim konkursie Davey Awards. Agencja promowała wcześniej napój BCAA Xtra marki Activlab Sport podczas SuperBowl 2015. Użycie narzędzia Hashlovers pozwoliło zainteresować produktem konsumentów z USA oraz budować wśród nich świadomość marki. W ciągu 4 godzin moderatorzy agencji dotarli do około 70 tys. użytkowników Instagrama, a liczba followersów profilu @bcaaxtradrinkwzrosła o 58 proc.