Powstała nowa aplikacja, która ma być źródłem najważniejszych informacji ze świata dla młodszych pokoleń internautów. Newsreel ma dostarczać rzetelne wiadomości młodym ludziom w świecie zdominowanym przez social media. Mechanizm platformy informacyjnej został oparty na działaniu aplikacji do nauki języków obcych i wsparty metodami grywalizacji – donosi pressgazette.co.uk.
Aplikacja jest skierowana przede wszystkim do osób w wieku od 18 do 30 lat. Okazuje się, że ta grupa najrzadziej ogląda wiadomości telewizyjne czy odwiedza strony internetowe wydawców. Osoby z pokolenia Z czerpią informacje o świecie głównie z social mediów, przede wszystkim zaś za pośrednictwem takich platform jak Instagram, TikTok czy YouTube, które nie zawsze jednak dostarczają rzetelne treści – dowiadujemy się.
>>> Jeśli interesują Cię rzetelne informacje ze świata marketingu i komunikacji, zasubskrybuj newsletter PRoto
Jak czytamy, zamierzeniem twórców Newsreel było przebicie się przez socialmediowe feedy i dotarcie z rzetelnymi wiadomościami ze świata do młodych. Założycielem programu jest amerykański dziennikarz Jack Brewster, który był związany m.in. z takimi pismami jak „The Wall Street Journal”, „Forbes”, „Time Magazine” czy „Newsweek”. Brewster zajmował się także badaniami nad dezinformacją oraz nawykami młodych ludzi w zakresie konsumpcji wiadomości. Na podstawie tych obserwacji doszedł do wniosku, że dostępne na rynku tradycyjne źródła informacji nie spełniają oczekiwań młodych ludzi.
Natłok negatywnych newsów, przesyt tematów politycznych czy wreszcie brak informacji, które rzeczywiście dotyczyłyby bliskich ich pokoleniu spraw powodują, że młodzi nie są zainteresowani tradycyjnymi mediami. „Newsreel jest o dostarczaniu informacji w nowy sposób” – podkreśla założyciel aplikacji cytowany przez źródło.
Treści zamieszczane w aplikacji tworzy obecnie czteroosobowy zespół redakcyjny. Przy opracowywaniu informacji dziennikarze współpracują także z uniwersyteckimi redakcjami – przekazuje pressgazette.co.uk.
Jak działa Newsreel?
Program Newsreel działa w oparciu o mechanizmy znane z aplikacji do nauki języków obcych Duolingo. Aplikacja bazuje również na dostarczaniu internautom wrażeń, które oferują im na co dzień popularne media społecznościowe, takie jak Snapchat czy Instagram – ujawnia źródło.
Jak dowiadujemy się, każdy użytkownik ma szansę zapoznać się z trzema najważniejszymi informacjami w danym dniu, które koncentrują się przede wszystkim wokół polityki i spraw zagranicznych. Do zapoznania się z materiałami czytelnicy są zachęcani metodami grywalizacji, co ma budować zaangażowanie i zachęcać do dalszego konsumowania treści.
Źródło: newsreel.co
Zamieszczane w aplikacji artykuły podzielone są na mniejsze fragmenty, a tekst przeplatany jest różnego typu obrazami, filmami oraz quizami, które mają „sprawdzać”, czy czytelnicy przyswoili to, co właśnie przeczytali. „Newsreel ma angażować, sprawiać, że zastanowisz się nad treścią. Dla nas media to nie tylko suche artykuły, newslettery i krótkie wideo. To narzędzie, dzięki któremu będziesz rozumieć otaczający świat i zróżnicowane perspektywy” – wyjaśnia w filmie promocyjnym twórca aplikacji cytowany przez źródło.
Ponadto – jak dowiadujemy się – użytkownicy rejestrują swoją „passę”, korzystając z Newsreel w kolejnych dniach. Twórcy aplikacji mają nadzieję, że dzięki temu zwiększą zaangażowanie jej użytkowników, którzy w przyszłości będą chwalić się swoimi wynikami w mediach społecznościowych w taki sam sposób, jak robią to teraz korzystający z Duolingo.
Twórcy Newsreel informują, że wciąż trwają intensywne prace nad rozwijaniem aplikacji. Obecnie jest ona sprzedawana jedynie na poziomie instytucjonalnym uczelniom i szkołom wyższym, które następnie przekazują dostęp do aplikacji swoim studentom. Na ten moment aplikację kupiło już kilka amerykańskich uniwersytetów oraz Toronto Metropolitan University w Kanadzie. W przyszłości platforma może być dostępna również w formie subskrypcji dla konsumentów – ujawnia źródło. (kn)
Źródło: pressgazette.co.uk, Gamified app Newsreel aims to lure ‘news curious’ Gen Z away from Instagram, Dominic Ponsford, 18.03.2025/ Zdjęcie główne: newsreel.co