Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
Ministerstwo Zdrowia uczy, jak komunikować się z osobami z depresją. ministerstwo zdrowia ruszyło z nową odsłoną projektu „depresja. rozumiesz – pomagasz”. celem najnowszej kampanii „naucz się mówić do osób chorych na depresję” jest edukacja społeczeństwa dotycząca odpowiedniej komunikacji z osobami cierpiącymi na tę chorobę. w akcji podkreślono, jak ważne są sformułowania, których używa się w codziennym życiu. organizatorzy sugerują, aby unikać przekazów takich jak „weź się w garść!”, „wyjdź do ludzi” czy „inni mają gorzej”. zamiast tego proponują inne zwroty, jak np. „jesteś dla mnie ważna”. „u chorych na depresję wszystkie bodźce z otoczenia przepuszczane są przez swoisty »depresyjny filtr«, co powoduje, że postrzegają oni świat w sposób diametralnie odmienny od ludzi zdrowych – np. słowa pocieszenia mogą odbierać jako próbę wytknięcia ich słabości” – zaznacza dr n.med. monika dominiak, lekarz, specjalista psychiatra, adiunkt w zakładzie farmakologii, instytut psychiatrii i neurologii. „właśnie dlatego zamiast udzielać rad i podnosić na duchu, w rozmowie z chorym warto podkreślać, że depresja jest stanem przejściowym, że to przykre samopoczucie w końcu minie. stosujmy zwroty »jestem z tobą«, »tak, wyzdrowiejesz«, »tak, depresja minie«” – mówi. w ramach inicjatywy zrealizowanej we współpracy z fabryką komunikacji społecznej i studiem filmowym orient film powstały spoty telewizyjne prezentujące codziennie sytuacje z życia ludzi zmagających się z depresją. trzy historie pokazują problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania, kobiet w okresie okołoporodowym i osób w podeszłym wieku. w reklamach wystąpili m.in. aktorzy małgorzata hajewska-krzysztofik, zofia wichłacz, adam woronowicz, jadwiga jankowska-cieślak czy marian dziędziel. do nagłośnienia akcji wykorzystano też spoty radiowe i działania w internecie, w tym odsłonę strony internetowej z translatorem mowy. źródło: youtube.com/fabryka komunikacji społecznej. źródło: youtube.com/fabryka komunikacji społecznej. (kd).
Ministerstwo Zdrowia ruszyło z nową odsłoną projektu „Depresja. Rozumiesz – pomagasz”. Celem najnowszej kampanii „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” jest edukacja społeczeństwa dotycząca odpowiedniej komunikacji z osobami cierpiącymi na tę chorobę.
W akcji podkreślono, jak ważne są sformułowania, których używa się w codziennym życiu. Organizatorzy sugerują, aby unikać przekazów takich jak „Weź się w garść!”, „Wyjdź do ludzi” czy „Inni mają gorzej”. Zamiast tego proponują inne zwroty, jak np. „Jesteś dla mnie ważna”.
„U chorych na depresję wszystkie bodźce z otoczenia przepuszczane są przez swoisty »depresyjny filtr«, co powoduje, że postrzegają oni świat w sposób diametralnie odmienny od ludzi zdrowych – np. słowa pocieszenia mogą odbierać jako próbę wytknięcia ich słabości” – zaznacza dr n.med. Monika Dominiak, lekarz, specjalista psychiatra, adiunkt w Zakładzie Farmakologii, Instytut Psychiatrii i Neurologii. „Właśnie dlatego zamiast udzielać rad i podnosić na duchu, w rozmowie z chorym warto podkreślać, że depresja jest stanem przejściowym, że to przykre samopoczucie w końcu minie. Stosujmy zwroty »jestem z tobą«, »tak, wyzdrowiejesz«, »tak, depresja minie«” – mówi.
W ramach inicjatywy zrealizowanej we współpracy z Fabryką Komunikacji Społecznej i studiem filmowym Orient Film powstały spoty telewizyjne prezentujące codziennie sytuacje z życia ludzi zmagających się z depresją. Trzy historie pokazują problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania, kobiet w okresie okołoporodowym i osób w podeszłym wieku. W reklamach wystąpili m.in. aktorzy Małgorzata Hajewska-Krzysztofik, Zofia Wichłacz, Adam Woronowicz, Jadwiga Jankowska-Cieślak czy Marian Dziędziel. Do nagłośnienia akcji wykorzystano też spoty radiowe i działania w internecie, w tym odsłonę strony internetowej z translatorem mowy.
Źródło: youtube.com/Fabryka Komunikacji Społecznej
Źródło: youtube.com/Fabryka Komunikacji Społecznej
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
Ministerstwo Zdrowia uczy, jak komunikować się z osobami z depresją. ministerstwo zdrowia ruszyło z nową odsłoną projektu „depresja. rozumiesz – pomagasz”. celem najnowszej kampanii „naucz się mówić do osób chorych na depresję” jest edukacja społeczeństwa dotycząca odpowiedniej komunikacji z osobami cierpiącymi na tę chorobę. w akcji podkreślono, jak ważne są sformułowania, których używa się w codziennym życiu. organizatorzy sugerują, aby unikać przekazów takich jak „weź się w garść!”, „wyjdź do ludzi” czy „inni mają gorzej”. zamiast tego proponują inne zwroty, jak np. „jesteś dla mnie ważna”. „u chorych na depresję wszystkie bodźce z otoczenia przepuszczane są przez swoisty »depresyjny filtr«, co powoduje, że postrzegają oni świat w sposób diametralnie odmienny od ludzi zdrowych – np. słowa pocieszenia mogą odbierać jako próbę wytknięcia ich słabości” – zaznacza dr n.med. monika dominiak, lekarz, specjalista psychiatra, adiunkt w zakładzie farmakologii, instytut psychiatrii i neurologii. „właśnie dlatego zamiast udzielać rad i podnosić na duchu, w rozmowie z chorym warto podkreślać, że depresja jest stanem przejściowym, że to przykre samopoczucie w końcu minie. stosujmy zwroty »jestem z tobą«, »tak, wyzdrowiejesz«, »tak, depresja minie«” – mówi. w ramach inicjatywy zrealizowanej we współpracy z fabryką komunikacji społecznej i studiem filmowym orient film powstały spoty telewizyjne prezentujące codziennie sytuacje z życia ludzi zmagających się z depresją. trzy historie pokazują problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania, kobiet w okresie okołoporodowym i osób w podeszłym wieku. w reklamach wystąpili m.in. aktorzy małgorzata hajewska-krzysztofik, zofia wichłacz, adam woronowicz, jadwiga jankowska-cieślak czy marian dziędziel. do nagłośnienia akcji wykorzystano też spoty radiowe i działania w internecie, w tym odsłonę strony internetowej z translatorem mowy. źródło: youtube.com/fabryka komunikacji społecznej. źródło: youtube.com/fabryka komunikacji społecznej. (kd).