W grudniu 2020 roku na rynku pojawiła się nowa agencja – Visual Crafters. Firma specjalizująca się w komunikacji wizualnej łączy dotychczasowe zespoły LAF AM i Masik Production.
CO-Founderami agencji są Łukasz Lewandowski – pełniący także funkcję Head of Production – i Mateusz Mizgalski – zajmujący także stanowisko Head of Artist Management. Lewandowski wcześniej zarządzał Masik Production, gdzie realizował projekty m.in. dla CCC, Reserved, Stella McCartney i „Vogue Polska”. Mizgalski poprzednio zarządzał LAF AM, które obsługiwało klientów takich jak TVN, UBS, Reserved, Huawei i Ryłko.
Visual Crafters ma trzy działy: kreację, management i produkcję. Zespół agencji tworzy sześć osób – oprócz Lewandowskiego i Mizgalskiego są to: Eliza Dunajska, Creative Director, Jakub Kaźmierczak, Producer and Agent, Karolina Popławska, Producent, i Agata Śliwińska, Producent. Agencja ma też ponad 50 współpracowników – wśród nich są m.in. producenci fotograficzni, twórcy contentu, stratedzy marki i styliści.
Agencja oferuje usługi budowania marek oraz produkcji, a także prowadzi działania z zakresu artist mangementu – reprezentuje Kubę Dąbrowskiego, Barta Pogodę, Szymona Szcześniaka, Bartka Wieczorka, Wunsche&Samsel, Michała Koszka oraz Michała Gerlacha.
„Obserwujemy i aktywnie współtworzymy polski rynek fotograficzny od ponad dekady. Zauważyliśmy, że brakowało w nim podmiotu, który ma nie tylko najwyższe kompetencje w dziedzinie produkcji, ale też umie dostarczyć wyjątkową jakość w obszarze kreacji, wesprzeć klienta w procesach strategicznych, dbać o ciągłość jego komunikacji z otoczeniem. Tylko działając w ten sposób, można stworzyć świat wizualny, który da klientowi trwałą przewagę biznesową. Odpowiedzią na tę lukę na rynku są Visual Crafters” – mówi Łukasz Lewandowski.
„Zachowując indywidualny rys kreacji i świeżość rozwiązań wizualnych, pokazujemy, że dzisiejszy świat wizualny marek to konstrukcja, którą buduje się w sposób ciągły. Kompleksowo, profesjonalnie, z mocnymi zespołami. Wychodzimy od fotograficznego kadru i proponujemy dużo szersze myślenie o komunikacji wizualnej, obejmujące długofalową strategię i obsługę wielu kanałów” – dodaje Mateusz Mizgalski.
Mateusz Mizgalski i Łukasz Lewandowski
Właściciele opisują agencję jako „hybrydową” oraz „nowego typu”. Jak wyjaśnia PRoto.pl Mateusz Mizgalski, „granice między agencjami reklamowymi, kreatywnymi i produkcyjnymi zacierają się już od dłuższego czasu, a wciąż rosnące zapotrzebowanie na content wysokiej jakości sprawiają, że podmioty współpracujące z klientami muszą poszukiwać nowych, sprawniejszych rozwiązań”. „Visual Crafters dzięki zwinnej współpracy między kreacją i produkcją, jest w stanie odpowiedzieć na rosnące potrzebny rynku” – stwierdza CO-Founder.
Agencja stworzyła już pierwsze projekty dla TVN-u, Reserved i CAP 74024, czyli wcześniejszych klientów połączonych agencji. (ak)