Podobnie jak rok temu portal MarketingSportowy.pl wybrał najbardziej niechlubne wydarzenie związane z zarządzaniem w sporcie lub z projektem sponsoringowym w Polsce w minionym roku.
W drugiej edycji plebiscytu „Poza Podium” Antynagrody Marketingu Sportowego w Polsce przyznano kolejno:
– Waldemarowi Siemińskiemu – „za upadek koszykarskiego klubu Śląska Wrocław” (25.4 proc. głosów); – organizacji PZKosz – za „wątpliwej jakości promocję Mistrzostw Europy mężczyzn w koszykówce, które obędą się w 2009 roku w Polsce” (23.5 proc. głosów);
– PZPN-owi – za system losowania biletów na EURO 2008 (19,3);
– Cadbury Wedel -„za wycofanie się ze sponsorowania grupy kolarstwa górskiego Halls Team, bezpośrednio po sukcesie olimpijskim liderki zespołu Mai Włoszczowskiej” (16.2 proc.);
– prezesowi PKOl Piotrowi Nurowskiemu – za bezkrytycyzm i dobre samopoczucie osoby odpowiedzialnej za ruch olimpijski w Polsce udokumentowane wyznaniami o gotowości do dymisji w przypadku gdyby Polacy przywieźli z Pekinu mniej niż 10 medali (8.3 proc);
– Ekstraklasie – za „kreowanie rozgrywek piłkarskiego Pucharu Ekstraklasy – produktu dla klubów i stacji telewizyjnych i… wyłącznie dla nich” (7,3 proc.).
Głosowanie trwało przez cały styczeń. W tym roku wzięło w nim udział ponad 600 użytkowników portalu. System uniemożliwiał oddawanie więcej niż jednego głosu z tego samego komputera.