czwartek, 26 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPoznaj najgorsze PR-owskie koszmary

Poznaj najgorsze PR-owskie koszmary

Magazyn Business Insider przygotował na swojej stronie listę 15 największych wpadek PR-owskich ostatniej dekady.

Wśród „laureatów” znalazł się m in. koncern Philip Morris, który opublikował w 2001 roku wyniki badania przeprowadzonego wśród czeskich palaczy. W raporcie dowodzono, że przedwczesne zgony palaczy mają dodatni wpływ na czeski budżet. Firma Abercrombie & Fitch „zasłynęła” w 2002 roku serią koszulek, przedstawiających karykatury Azjatów. Jak tłumaczył później rzecznik prasowy A&F „byliśmy przekonani, że Azjaci pokochają nasze koszulki”.

Kanał Cartoon Network postanowił natomiast promować się w 2007 roku, poprzez umieszczenie w różnych nietypowych miejscach w Bostonie kolorowych, podświetlanych znaków. Problem polegał jednak na tym, że wielu ludzi uznało je za bomby. W efekcie miasto zostało sparaliżowane, bo saperzy musieli zamknąć część bostońskiego metra, gdzie pojawiły się owe podświetlane elementy, a pomysłowi twórcy kampanii zostali pociągnięci do odpowiedzialności karnej.(ks)

Lista wszystkich wpadek dostępna jest tutaj.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj