W tym roku budżet Poznania na promocję to 4,9 mln zł. W ubiegłych latach miasto dawało więcej pieniędzy: w 2009 r. – 20 mln zł, a w 2012 r. – 12 mln zł. „Najbardziej mi żal aktywności na rynku zagranicznym, którą ze względu na fundusze będziemy musieli znacznie ograniczyć. To nie najlepsza sytuacja, szczególnie rok po Euro 2012” – powiedział Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji miasta.
Goździor przyznaje, że miasto nie planuje wielu nowych projektów. Będzie kończył realizację już zaczętych w ubiegłym roku. Dyrektor biura promocji zdradza, że 1,5 mln zł ma pójść na Konsorcjum Marki Poznań, które ma zostać poszerzone o organizacje pozarządowe i instytucje kultury. W drugiej połowie roku miasto chce wystartować z programem Akademicki Poznań (ok. 700 tys. zł). W planach jest także utworzenie miejskiego portalu fotograficznego zarówno dla profesjonalistów, jak i amatorów. Zaś 300 tys. zł ma zostać przeznaczona na badania wizerunkowe. Nie zabraknie projektów z branży design – wystawa w Zamku Cieszyn oraz na targach Arena Design. Ponownie Poznań zainwestuje w Film Commission, który ma pomóc branży filmowej i telewizyjnej. (kg)