Tylko 16 proc. Polaków pozytywnie ocenia branżę public relations. Z raportu Procontent Communication wynika, że co trzeci Polak uważa PR za niewiarygodny, a prawie 30 proc. badanych łączy go przede wszystkim z tzw. czarnym PR-em.
Z analizy wynika także, że pomimo licznych działań, mających poprawić wizerunek branży, nadal wielu Polaków ocenia go negatywnie. 29 proc. respondentów utożsamia działania komunikacyjne przede wszystkim z „czarnym PR-em”, a tylko 9 proc. nie zgadza się z takim postrzeganiem PR-u. Prawie połowa (46 proc.) badanych nie miała zdania na ten temat. A kto zajmuje się komunikacją? 21 proc. ankietowanych wskazało na dział marketingu, 20 proc. – polityków, 17 proc. – agencje reklamowe. Jedynie 10 proc. wskazało na konsultantów ds. PR – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Procontentu.
Badanie zostało przeprowadzone w ramach kampanii „PR bez uprzedzeń”. (kg)