W najnowszym numerze magazynu The Warsaw Business Journal ukazał się artykuł Jona Younga na temat rosnącej roli PR w czasach zwalniającego wzrostu gospodarczego w Polsce.
Autor stwierdza, że wraz ze spowolnieniem wzrostu gospodarczego w naszym kraju, wiele firm będzie musiało przygotować się na walkę o swoją pozycję na rynku. Ich wysiłki mogą okazać się jednak bezowocne w wypadku, kiedy nieumiejętnie wykorzystają oni doświadczenie i pomoc jaką może nieść ze sobą PR.
Jak stwierdza Adam Jarczyński z Polskiej Akademii Public Relations: „firmy, które regularnie inwestują w swój wizerunek, nazywany także »PR«, ciągle pozostają w kontakcie ze swoimi grupami docelowymi”. Poza tym dodaje on jak ważne jest, by pomimo trudnych czasów firmy informowały swoich klientów, że starają się realizować założone cele. Wiliam Chasey prezes Fundacji Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej uważa, że sukces przedsiębiorstw w czasach kryzysu bazuje głównie na zaufaniu ich klientów.
Jon Young podkreśla poza tym, że wraz ze spowolnieniem gospodarki firmy będą prawdopodobnie częściej korzystać z porad specjalistów od wizerunku, wzrośnie także znaczenie wewnętrznych departamentów PR w przedsiębiorstwach. Uważa on, że Polacy są coraz lepiej rozumieją, na czym polega rola PR. Natomiast Chasey dodaje, że najlepszym środkiem na zatrzymanie zaufania klientów jest CSR. Departamenty PR powinny podkreślać najważniejsze cele komunikacyjne firm- zauważa. Dobra polityka CSR jest, jego zdaniem, doskonałą podstawą do budowy mocnej reputacji i przetrwania kryzysu. (mk)