Na łamach dodatku do Parkietu można przeczytać o rosnącej roli agencji public relations i firm zajmujących się relacjami inwestorskimi. Firmy, które planują debiut na GPW korzystają z usług agencji PR, które są łącznikiem między mediami i inwestorami. „Agencję PR warto zatrudnić nie po to, aby zorganizowała konferencję prasową, ale po to, aby sprzedać spółkę, maksymalizując jednocześnie wpływy z oferty” – tłumaczy Wioletta Buczek, financial PR director w Edelman Polska.
Eliza Misiecka z Genesis PR uważa z kolei, że: „Istotą jest tu przede wszystkim przejrzysta i długoterminowa komunikacja ze wszystkimi grupami odbiorców”. W związku z prosperitą na giełdzie pracy dla PR-owców w tym zakresie nie brakuje i – jak czytamy w gazecie – rozpoczął się dla nich „okres żniw”. Rośnie także konkurencja między agencjami, ale brakuje ludzi, jak komentuje dla Parkietu Piotr Talarek z TBT i wspólnicy: „To wbrew pozorom nie jest łatwy biznes. Także w czasach koniunktury”. Agencjami, które pomogły we wprowadzeniu na giełdę największej liczby spółek są: NBS Public Relations, CC Group i agencja Support. (ml)