środa, 25 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPR i zasięg organiczny. Czyli jak osiągnąć zamierzony efekt

PR i zasięg organiczny. Czyli jak osiągnąć zamierzony efekt

W PR-ze chodzi o komunikowanie do odpowiednich ludzi we właściwym miejscu i czasie – czytamy w cision.com.

Taral Patel, autor artykułu twierdzi, że ruch organiczny jest najlepszy dla marki. Osiąga się go dzięki bezpłatnej dystrybucji treści. Odbiorcom wówczas nie chodzi o kupowanie produktów czy usług. Odwiedzają daną stronę, czytają treści, ponieważ utożsamiają się z konkretną marką. Jeśli na witrynie, którą odwiedzili, znajdą to, czego szukali, bardzo prawdopodobne, że wrócą.

Oferowanie stale grupie docelowej interesujących treści jest dobrym sposobem, by zyskać lojalnych odbiorców. Co więcej, pomoże w ich utrzymaniu – nawet w trudnych dla firmy czasach. Na przykład jeśli jakaś część odbiorców odwróci się od Twojej marki, „organiczna publiczność” będzie chciała stanąć w jej obronie, ręczyć za Twoje produkty i usługi oraz łagodzić zniszczenia – informuje źródło. Jak czytamy, PR nie tylko pomaga zbudować świadomość marki, ale ma również znaczenie w budowaniu silniejszych relacji z klientem.

Patel podkreśla, że bardzo ważna jest jakość treści oraz miejsce jej dystrybucji (tam, gdzie rzeczywiście są odbiorcy). Tutaj przydatna wydaje się współpraca zespołów ds. komunikacji z influencerami, w tym dziennikarzami i blogerami, którzy mogą zwiększyć zasięg contentu. Jako dobrze znane i szanowane głosy w swojej niszy, influencerzy dodają jakości i autorytetu marce – podaje źródło.

Należy jednak pamiętać, by treści nie miały zbyt promocyjnego charakteru. Patel podaje przykład firmy Dove, która wykonała dobrą pracę – zdobyła odbiorców dzięki innowacyjnym i kreatywnym video. Jej kampania okazała się wielkim sukcesem, choć w filmach prawie wcale nie wspominano o marce. Firma bowiem całkowicie skupiła się na swoich odbiorcach i na temacie, który był dla nich ważny.

Dalej czytamy, że samo tworzenie treści – tekstowych czy wizualnych, nie wystarczy, będzie bezużyteczne, jeśli nie będzie spełniać oczekiwań publiczności. Ważne jest zatem, by najpierw poznać swoich odbiorców – ich potrzeby, wyzwania czy cechy demograficzne oraz zidentyfikować właściwy rodzaj treści dla danej grupy docelowej. Na przykład ludzi młodych zazwyczaj interesuje bardziej treść wizualna, podczas gdy osoby starsze preferują tekstową – zaznacza Patel.

Jak czytamy, kampanie PR, oparte na content marketingu pomogą zwiększyć świadomość marki wśród odbiorców i zyskać rzesze „fanów organicznych”. Należy jednak upewnić się, czy wysiłek przynosi efekty. Do tego potrzebna jest wiedza, jaki rodzaj treści powinno się oferować. Wybór jest niemały:

1. Tekst

Stwórz artykuły i posty na bloga, które będą dla Twoich czytelników przydatne i istotne. Unikaj zbytniego promowania się i skup się na zaoferowaniu wartości swoim odbiorcom.

2. Zdjęcia i wideo

Wizualna treść szybko przyciąga uwagę i przekształca odwiedzających w potencjalnych klientów. Według Facebooka, zdjęcia i wideo publikowane na Facebooku wzbudzają od 100 do 180 proc. więcej zaangażowania niż przeciętny post. 67 proc. konsumentów uważa, że jakość zdjęć na e-commersowych stronach wpływa na ich decyzje zakupowe.

3. Infografika

Mimo że jest to forma wizualna, infografiki są bogate w informacje. Złożona informacja jest przedstawiona w prosty i zrozumiały sposób. Infografika bardzo dobrze sprawdza się na blogu, Facebooku czy Pintereście.

4. Gif

Jest to animowana infografika. Marketerzy używają tej formy z powodzeniem. Gify są również rekomendowane przez marketingowych ekspertów.

5. Audio

Podcasty są najlepszym rodzajem treści audio. Są bardzo popularne, łatwe w tworzeniu, a ludzie mogą ich słuchać podczas podroży, ćwiczeń czy wykonywania domowych obowiązków. Jest kilka platform, gdzie można udostępniać ten rodzaj treści. Trzeba jednak wiedzieć, na jakich platformach wykorzystać dany rodzaju contentu.

6. Strona internetowa

Strony mogą stanowić mieszankę rożnego rodzaju treści. Oznacza to, że strony powinny zawierać wysoce informacyjny content wsparty odpowiednimi obrazami, wideo i wykresami.

7. Post na blogu

Post na blogu jest długą formą, wiec można zawrzeć w nim tak wiele informacji, ile się chce. Można również dodać zdjęcia i wideo.

8. Social media

Media społecznosciowe odgrywają dzisiaj ogromną rolę w kampaniach PR-owych, a jeśli chodzi o serwisy takie jak Facobook czy Twitter, wizualne treści sprawdzają się najlepiej. Powinno się więc stosować obrazy, wideo, infografiki, gify itp., by uatrakcyjnić content.

9. Ebook

Ebooki oferują treści nawet bardzo długie, które są zazwyczaj umieszczane w PDF-ie. Wydaniee wersji html pozwoli zamieścić zdjęcia, wideo i inne typy treści w danym tekście.

10. Email

Wysyłanie sukskrybentom informacji na bieżąco, sprawia, że nie przegapią żadnej treści.

Autorem artykułu jest Taral Patel, PR Executive w PRmention, digitalowej agencji PR dla start-upów. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj