czwartek, 9 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościPR łamie stereotypy

PR łamie stereotypy

Na portalu Javno.org można przeczytać tekst o znaczeniu działań public relations we współczesnym świecie. PR zestawiono z kampaniami reklamowymi i przyznano mu większą skuteczność. Zdaniem autorów, działania PR mogą skłaniać odbiorców do konkretnych posunięć, mogą tworzyć mody i zapotrzebowanie na pewne produkty i usługi. W artykule można przeczytać też o możliwościach wykorzystania PR-u do stworzenia marki przedsiębiorstwa i budowania jego reputacji.
Jako potwierdzenie przedstawionych założeń, przedstawiono historię jednego z „ojców – założycieli” PR-u – Edwarda Bernaysa. Ten siostrzeniec Zygmunta Freuda był jednym z pierwszych, którzy wykorzystali zdobycze psychologii w działaniach biznesowych.
Pracując w latach 20-tych XX wieku dla przedsiębiorstwa tytoniowego, opracował strategię zmiany postrzegania społecznego kobiet, które paliły papierosy w miejscach publicznych. Dzięki psychologii udało mu się zrozumieć panujące ówcześnie stereotypy i rozpocząć walkę z nimi. W swoich działaniach wykorzystał wiedzę o znaczeniu symbolicznym, jakie dla niektórych kobiet miało publiczne palenie papierosów, było dla nich znakiem niezależności, swobody i dojrzałości społecznej. Bernays oparł na tych założeniach swoją strategię, a w zaplanowanych działaniach wykorzystał m.in. media i osiągnął sukces. (psp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj