niedziela, 27 października, 2024
Strona głównaAktualnościPR najtrudniejszych produktów

PR najtrudniejszych produktów

W magazynie Press można przeczytać o współpracy agencji PR z producentami alkoholu i papierosów. Jak pisze autor artykułu Paweł Sierpiński „(…) ustawowy zakaz reklam wysokoprocentowego alkoholu i tytoniu powoduje, że producenci częściej korzystają z usług agencji PR niż reklamowych”. W branży alkoholowej jednym z najczęstszych sposobów na omijanie zakazów prawnych jest związywanie działań promocyjnych z modą, co pozwala poszczególnym markom alkoholu, w postaci zakamuflowanej, trafić do pism lifestylowych.
Na przykład firma Absolut co roku organizuje konkurs dla projektantów mody Absolut Label. Producenci Metaxy współpracują ze stylistami przy sesjach zdjęciowych dla magazynów dotyczących mody. Ponadto, jak czytamy w artykule, producenci alkoholu mogą zostać sponsorami jakiejś imprezy, co zwiększa szansę, na pojawienie się jego nazwy w mediach.
Innym sposobem na omijanie prawnych zakazów jest wypuszczenie na rynek produktu przypominającego markę danego alkoholu, jak zrobił to np. producent wódki Sobieski, tworząc napój energetyczny King. Jak pisze Sierpiński „(…) o ile marki alkoholi udaje się pokazać w mediach, o tyle koncerny tytoniowe w ogóle nie zabiegają o tworzenie wizerunku papierosów”. Decydują się raczej na kształtowanie wizerunku samej firmy m.in. poprzez angażowanie się w kampanie społeczne. (jk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj