piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPR-owcy w habitach

PR-owcy w habitach

Kościół sięga po narzędzia public relations, wynika z artykułów Newsweeka i Gazety Krakowskiej. Dariusz Wilczak z Newsweeka udowadnia, że „techniki PR” są nadzieją polskich zakonów na zatrzymanie spadku powołań, natomiast Marta Paluch z Gazety Krakowskiej pokazuje, jak duchowni uczą się konfrontacji z mediami.

„Dawne metody przyciągania do zakonów, oparte na modlitwie, okazują się nieaktualne”, przyznaje salwatorianin Bartłomiej Król. „Żeby zwiększyć liczbę powołań, musimy korzystać z narzędzi marketingowych, public relations (…) to nie świat do nas, ale bracia zakonni i siostry muszą się dostosować do coraz szybciej zmieniającej się rzeczywistości”, mówi Król.

Dlatego duchowni zdecydowali się „zastosować sprawdzone pomysły na promocję”, podpatrzone u świeckich. Wydano kalendarz „ilustrowany artystycznymi zdjęciami zakonnic”. Na kwiecień zaplanowano także Pierwsze Targi Zakonne, podczas których prawdziwe zakonnice będą prezentować „najnowsze modele habitów”. Duchowni coraz częściej korzystają także z narzędzi wirtualnych. Dariusz Wilczak pisze, że jezuici wypuścili, krótki film do serwisu YouTube, reklamujący powołania. A salwatorianie założyli stronę internetową zakon.pl.

Franciszkanie powołali natomiast Centrum Informacji Zakonów i organizują „cykl szkoleń dla…rzeczników prasowych”, informuje dziennikarz Newsweeka, a dziennikarka z Gazety Krakowskiej dodaje, że obecnie w Łagiewnikach trwa wspomniane szkolenie dla 29 zakonnic i mnichów. Rzecznik Kurii Krakowskiej ks. Robert Nęcek przekonuje, że „Kościół musi umieć rozmawiać z mediami”. „Zakony robią dużo dobrego, a media o tym nie wiedzą”, tłumaczy sens szkoleń rzecznik franciszkanów o. Jan Szewczyk.

Najtrudniejszym wyzwaniem, jakie stoi przed duchownymi podczas kursu, to nauka sprawnego występowania przed kamerą, pisze autorka tekstu. (ał)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj