środa, 22 stycznia, 2025

PR-owcy w sieci

Sally Falkow na portalu webpronews.com pisze o konieczności dostrzeżenia przez branżę PR korzyści, ale i zagrożeń, jakie niesie rozwój internetowych technologii Web 2.0. Ostatnie lata zmieniły charakter internetu, który przekształcił się ze źródła informacji w publiczne forum, na którym każdy może zamieścić swoją opinię. Autorka zwraca uwagę, że narzędzia Web 2.0 (blogi, fora itp.) dały przeciętnemu użytkownikowi sieci „prawo głosu”. Fakt ten nie może umknąć uwadze PR-owców. Zdaniem Falkow, utracili oni bezpowrotnie kontrolę nad informacją, a relacje z mediami zamienione zostały na wielki publiczny dyskurs, który coraz częściej toczy się bez pośrednictwa mediów. Jego zasad PR-wcy muszą się nauczyć, aby zachować skuteczność.
Autorka przypomina, że tradycyjne narzędzia PR-u często nie działają w przypadku społeczności Web 2.0, a praca PR-owca w tym świecie jest poruszaniem się w sieci wzajemnych powiązań, wpływów i opinii. Falkow stwierdza, że dotąd PR-owcy szukali kilku liderów, których zdanie silnie wpływało na opinię otoczenia, teraz trzeba szukać w sieci, często anonimowych jednostek, które wpływają na poglądy wielkiej społeczności internetowej i na siebie wzajemnie. (psp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj