Jak zarządzać informacją w branży medycznej, do kogo powinien w pierwszej kolejności dzwonić PR-owiec, tłumaczy Sanjiv Malik prezes MMR Eye Institute na portalu Express Healthcare.
Zdaniem autora warto dbać, aby media zawsze były dobrze poinformowane o tym, co dzieje się w firmie medycznej. W tej branży nietrudno o kryzys, dlatego, więc dobrze, aby każda informacja dla mediów pochodziła od PR-owców z firmy, a nie była niekontrolowanym przeciekiem.
W tekście autor wyróżnia dwie formy relacji z mediami, zależne od typu informacji. Proaktywnym PR-em nazywa on sytuację, kiedy zabiega się o uwagę mediów, chcąc informować opinię publiczną o tym, co nowego w firmie. Cel jest trudny do osiągnięcia, pisze Malik, ponieważ media wolą informować o sensacjach i kryzysach. Dlatego w tym przypadku szczególnie ważny jest PR reaktywny, czyli skuteczne zarządzanie informacją o sytuacji kryzysowej. W takiej sytuacji Malik radzi, aby nie chować głowy w piasek i informować dziennikarzy o kryzysie, mając zawsze przy sobie telefon do szefa firmy. (ał)