niedziela, 24 listopada, 2024

PR-u zasad kilka

„Nieszablonowa próba zainteresowania mediów z reguły jest skuteczna, pod warunkiem, że przestrzega się zasad etyki obowiązującej w świecie mediów”, pisze w miesięczniku Twój Biznes Katarzyna Wartee. Autorka stara się odpowiedzieć na pytanie, jakimi metodami można przyciągnąć uwagę mediów.

Zdaniem Wartee, informacja w mediach o produkcie czy akcji jest bardziej wiarygodna i skuteczna niż ulotka reklamowa czy tekst sponsorowany. Dlatego warto postarać się o rozgłos w mediach, a zwłaszcza o dobrą prasę dla produktu. Aby „obłaskawić media” nie trzeba od razu zatrudniać agencji PR – czasem wystarczy jedynie poznać i dobrze opanować reguły rynku informacji, przekonuje autorka. Podstawową zasadą przyciągania uwagi mediów jest rozsyłanie „ciekawych informacji, uwzględniających potrzeby i wymagania redakcji”. Można, więc – pisze autorka – czasem podsunąć temat, podpowiedzieć coś dziennikarzowi, który, wiecznie zabiegany nie zawsze ma czas na drążenie tematu. Należy przy tym pamiętać, że „nie wolno dziennikarza »wkopać« w podejrzany materiał” – kryptoreklamę, czy pseudonewsa, pisze Wartee. (ał)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj