piątek, 18 października, 2024

PR w szpitalach

Gazeta Samorządu i Administracji określa public relations jako „klucz do sukcesu” placówek medycznych, które dla polepszenia swojego wizerunku nie powinny ograniczać się jedynie do systemów zarządzania jakością. Dariusz Hajdukiewicz, dyrektor szpitala w Makowie Mazowieckim uważa, że poprzez komunikowanie o jakości szpitala można m.in. „zwiększyć zainteresowanie ofertą, poprawić pozycję negocjacyjną wobec płatnika oraz relacje z kontrahentami”. Hajdukiewicz dzieli komunikację w szpitalu na planową (oficjalną), za którą odpowiadają marketing i PR, i spontaniczną (nieoficjalną), którą tworzą pracownicy oraz pacjenci.
Większą rolę w tworzeniu wizerunku Marek Wójtowicz, dyrektor szpitala w Lubartowie, przypisuje z kolei pracownikom. Wizerunek firmy zależy, jego zdaniem, w dużej mierze od wyglądu, punktualności, zachowania oraz dostępności i komunikatywności jej pracowników. Na jeszcze inne aspekty pozytywnego wizerunku zwraca uwagę prof. dr hab. Aldona Frączkiewicz-Wronka. Są nimi rola akredytacji i certyfikacji, które umożliwiają szerszą ofertę usług medycznych.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj