poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPR wczoraj i dziś

PR wczoraj i dziś

Home & Market zamieścił wywiad z Piotrem Czarnowskim, w którym ekspert odnosi się do wielu tematów związanych z PR-em. Pytany o początki branży w Polsce Czarnowski odpowiada: „Urzędnicy nigdy nie byli przychylnie nastawieni do nowych firm. Więc kiedy już pojawiał się ktoś, kto chciał robić według nich coś niezrozumiałego, to najłatwiej było odmówić rejestracji. Tak więc cały proces wymagał żmudnych negocjacji i różnych kompromisów”.
Czarnowski zauważa jednak, że w tych nie najprostszych wczesnych latach PR-u w Polsce „Podstawowym kryterium doboru agencji był po prostu profesjonalizm”. Zdaniem Czarnowskiego, fakt ten wynikał z tego, że pierwszymi klientami agencji PR na polskim rynku były przedstawicielstwa zagranicznych firm „które doskonale wiedziały, że potrzebują public relations; co mieści się pod tym terminem, czego można od PR oczekiwać i dlaczego PR jest tak ważne dla firm szanujących otoczenie i dbających o rozwój”. Pytany o kierunek, w którym zmierza polski PR Czarnowski stwierdza: „Zdecydowanie w kierunku krótkotrwałych, prostych akcji sprzedażowych. Niestety nie w kierunku budowania wizerunku, ani wspierania strategicznego rozwoju firm”. (psp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj