O zaletach employer brandingu pisze na łamach Rzeczpospolitej Anita Błaszczak. „Tak samo bowiem jak w biznesie również na rynku pracy przedsiębiorcy budują swoja markę, czy tego chcą, czy nie chcą.” – zaznacza autorka artykułu. Jak firmy budują tę markę? Coraz częściej tworzą profile na Facebooku i Twitterze, inwestują w programy praktyk i staży dla studentów i absolwentów. Jak zaznacza w artykule Katarzyna Zadrożna, specjalista ds. employer brandingu z Danone, po roku inwestowania w działania wizerunkowe liczba kandydatów na staże i praktyki w jej firmie wzrosła o kilkaset procent. Danone, jak wyjaśnia Zadrożna, jest obecne na targach pracy, współpracuje z portalami studenckimi, biurami karier i organizacjami studeckimi.
Jak czytamy w artykule, pracodawcy w promowaniu swoich zalet coraz częściej sięgają po zatrudnionych pracowników. „Nasi współpracownicy jeżdżą na targi pracy, prowadzą warsztaty dla studentów. Jeśli opowiadają »swoją historię«, nie tylko lepiej trafiają do słuchaczy, ale też sami się bardziej angażują” – zaznacza cytowana w artykule Aleksandra Opara, specjalistka ds. employer brandingu w Mars Polska. (ks)