W Rzeczpospolitej ukazał się artykuł Anity Błaszczak na temat coraz częstszego wysyłania pracowników firm na szkolenia z technik komunikacji, walki ze stresem czy wywierania wpływu w prezentacjach medialnych.
Jak pisze autorka, popularność kursów wzrosła tak bardzo, że wydatki na ten cel zajmują połowę rynku szkoleń komercyjnych w naszym kraju. Piotr Piasecki, prezes Polskiej Izby Firm Szkoleniowych dodaje, że jest to związane ze wzrostem znaczenia „miękkich” umiejętności managerów. Autorka podkreśla, że do wzrostu popytu na szkolenia przyczynia się również polski system edukacji, który nie przywiązuje uwagi do tego typu umiejętności cenionych przez pracodawców. Natomiast Mateusz Zmyślony z agencji Eskadra zauważa, że do niedawna ze szkoleń korzystali głównie szefowie spółek giełdowych, a obecnie w odpowiednie przygotowanie inwestują także firmy niepubliczne. (mk)