poniedziałek, 6 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościPracodawcy nadal rzadko wymagają od PR-owców znajomości społecznościówek

Pracodawcy nadal rzadko wymagają od PR-owców znajomości społecznościówek

Media społecznościowe na trwałe wpisały się w repertuar narzędzi PR. PRoto.pl sprawdziło, czy są one stałym elementem również w ofertach pracy dla PR-owców. Okazuje się, że wymóg znajomości mediów społecznościowych i/lub doświadczenia z nimi związanego pojawił się w niespełna 13 proc. tegorocznych ogłoszeń dla PR-owców.

PRoto.pl wzięło pod uwagę 1315 ofert, jakie pojawiły się od początku stycznia tego roku. Wzmianka o wymaganej znajomości mediów społecznościowych lub związanym z nimi doświadczeniem pojawiła się w 168 ogłoszeniach, co stanowi niecałe 13 proc. ogółu ofert.

Wzmianka o znajomości społecznościówek pojawiła się w 14 proc. ofert agencji i w 10 proc. ofert firm i instytucji.

Znajomość mediów społecznościowych najczęściej wymagano od praktykantów i stażystów (w 62 ogłoszeniach, co stanowi 13 proc. ogółu tegorocznych ofert na staże i praktyki). Rzadziej o społecznościówkach wspominano w ofertach dla konsultantów i asystentów (56 razy, co stanowi 15 proc. wszystkich ofert ich dotyczących) oraz specjalistów (49 razy, 13 proc.).

„Opinia o tym, że bez social mediów PR i komunikacja dziś nie istnieją, powtarzana jest w środowisku niczym mantra . A jednak agencje, firmy i instytucje zdają się lekceważyć ten fakt i pomijają w ogłoszeniach rekrutacyjnych wzmiankę o doświadczeniu w mediach społecznościowych. Co ciekawe wymaga się go głównie – choć i tak sporadycznie – od… praktykantów (13 proc.), podczas gdy w branży wielokrotnie podkreśla się, jak ważna jest wiedza i wyczucie, by umiejętnie dbać o reputację firmy w internecie. Ma to szczególne znaczenie wtedy, gdy musimy zmierzyć się z kryzysem, który w społecznościówkach nabiera tempa błyskawicznie. Warto wówczas być pewnym tego, że osoba, której powierzamy wizerunek naszej firmy w sieci, ma nie tylko doświadczenie, ale także wiedzę o naszej firmie, jej strategii i wartościach. Tymczasem, jak wykazało nasze badanie, taki wymóg pojawił się tylko w 15 proc. ogółu ogłoszeń skierowanych do konsultantów i asystentów.” – komentuje Edyta Skubisz, redaktor naczelna PRoto.pl. I dodaje: „To samo dotyczy managerów  i dyrektorów –  zaledwie w 4,6 proc. ogłoszeń jednym z warunków zatrudnienia była sprawna komunikacja na FB, Twitterze etc. Od specjalistów wyższego szczebla nadal oczekuje się przede wszystkim biegłości w tradycyjnym media relations i znajomości branży PR”. (ks)

Więcej informacji o rynku pracy dla PR-owców

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj