Jak wynika z danych opublikowanych w raporcie „Employer Branding Survey” w 2010 r. sytuacja na rynku pracy się poprawi. Prawie połowa respondentów uważa, że działania w zakresie budowania marki pracodawcy zyskują na znaczeniu, a jedna czwarta przyznaje, że nakłady finansowe na te działania wzrosną.
Universum pytało także o główne kanały, które będą używane przy działaniach związanych z employer brandingiem w 2010 roku. Najwięcej respondentów – bo 92 i 82 proc – wskazało korporacyjne strony internetowe oraz działania na uczelniach. Pracodawcom zależy również na poprawie komunikacji wewnętrznej (64 proc. wskazań), niewiele mniej firmy zamierzają inwestować w eventy (63 proc.) oraz inne portale dotyczące kariery i pracy (62 proc.). Co ciekawe, media drukowane poświęcone budowaniu kariery znalazły się na tej samej pozycji co popularne ostatnio portale społecznościowe tj. Facebook, Twitter, LinkedIn.
Raport „Employer Branding Survey”, przeprowadzony został przez Universum, firmę zajmującą się employer brandingiem. Badanie zostało przeprowadzone w październiku 2009 r. na grupie 612 respondentów – specjalistów, menadżerów i dyrektorów ds. HR i EB. (bs)