Aż 82 proc. polskich pracowników słyszy słowa uznania rzadko lub wcale. A to właśnie atmosfera w pracy, nie pieniądze, najbardziej wpływa na ich decyzję o pozostaniu w firmie – wynika z raportu Monster Polska.
Badanie przeprowadzono wśród użytkowników korzystających z serwisu na całym świecie. Prawie 90 proc. amerykańskich respondentów uważa, że nie jest doceniane w pracy lub doceniane co najwyżej okazjonalnie. Z podobnym problemem borykają się niemieccy pracownicy. W Polsce te statystyki wyglądają nieco lepiej, przy czym aż 69 proc. polskich nadanych odpowiedziało, że tylko od czasu do czasu czuje uznanie za swoją pracę. Jedynie 16 proc. z kolei często słyszy pochwały z ust pracodawcy. Według autorów badania z Monster Polska wyniki te nie są pocieszające, bo dla ankietowanych czynnikiem uzależniającym ich pozostanie w pracy coraz częściej jest atmosfera w pracy, a nie zarobki.
Jak wynika z badania PRoto.pl, opublikowanego w marcu 2015 roku, brak docenienia przez pracodawców jest również problemem dla PR-owców – i jedną z głównych przyczyn, dla których zmieniają oni pracodawcę. Wskazało na nią 13 proc. ankietowanych, częściej wskazywano jedynie na brak jasnej ścieżki rozwoju oraz niesatysfakcjonujące zarobki. (mw)
Raport PRoto.pl: PR-owcy coraz mniej przywiązani do pracodawców