sobota, 11 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościPracownicy w mediach społecznościowych. 3 profity dla Twojej firmy

Pracownicy w mediach społecznościowych. 3 profity dla Twojej firmy

Nieupoważnianie pracowników do aktywności w social mediach może mieć negatywny wpływ na reputację marki. Na stronie cision.com czytamy dlaczego.

Można założyć, że pracownicy dzielą się swoimi opiniami na temat firmy, w której pracują, w mediach społecznościowych. Odbiorcy zaś nie pomijają tych informacji. Ludzie zadowoleni z pracy mogą tworzyć grupę zwolenników marki w internecie. Dzięki aktywności osób, które lubią i rekomendują swoją firmę, zostaje ona stawiana w pozytywnym świetle. Odbiorcy wierzą pracownikom i w ten sposób przekonują się do danej marki.

W jaki sposób firma może skorzystać na udzielaniu się pracowników w social mediach?

1. Pokaż ludzką stronę swojej firmy
W porównaniu do ludzi, firmy w mediach społecznościowych wydają się odległe i nieuchwytne. Jednak jeśli dołączysz do wizerunku swojej marki osobę pracownika, odbiorcy poczują się bardziej osobiście związani z firmą. To sprawi również, że internauci zainteresują się nią i będą chcieli dowiedzieć się więcej. Oni bowiem uwielbiają wiedzieć, co dzieje się za kulisami. A co może być najbardziej ekskluzywną informacją, jeśli nie ta od jednego z pracowników? Publikowanie zdjęć miejsca pracy, komentowanie firmowych imprez czy pokazanie, jak tworzy się dany produkt, to dobre sposoby na zainteresowanie odbiorców. Ale uważaj. Zachęcanie pracowników do dzielenia się doświadczeniami z pracy może skończyć się źle. Musisz być ostrożny i zwracać uwagę na to, co piszą Twoi pracownicy. Odbiorcy mogą stracić zaufanie do Twojej firmy, jeśli ludzie w niej pracujący będą na nią narzekać.

2. Zbuduj pozytywną reputację
W mediach społecznościowych pracownicy reprezentują Twoją markę. Więc jeśli ludzie robią coś dobrego prywatnie i informują o tym w internecie, to również pozytywnie wpływają na Twoją firmę. Przykładem może być pomoc pracowników Home Depot dla psa jednego z ich klientów. Zatrudnieni w firmie za darmo zbudowali rampę dla zwierzaka, który właśnie był operowany. Właściciel psa podziękowania dla pracowników Home Depot opublikował w mediach społecznościowych. Informacja dotarła do wielu odbiorców, i tym samym, dzięki dobremu uczynkowi pracowników, firma zyskała pozytywną reputację.

3. Zwiększ swój wpływ
Zapewne wśród Twoich pracowników znajdą się tacy, którzy już są aktywni w internecie. Wykorzystaj to. Zaangażuj się z nimi w działania w social mediach i zachęć ich do publikowania historii o Twojej marce. To poprawi reputację Twojej firmy i wzmocni jej obecność w mediach społecznościowych. Kiedy połączysz siły z pracownikami, przyciągniesz szersze grono odbiorców. Ponadto, zachęcając pracowników do pozytywnego reprezentowania marki, zdobywasz więcej fanów – i klientów. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj