piątek, 24 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościPracownik w sieci, czyli jak zadbać wizerunek firmy w internecie

Pracownik w sieci, czyli jak zadbać wizerunek firmy w internecie

Jak pisze Katarzyna Witkowska-Pertkiewicz, internet ułatwił przedsiębiorcom ko­munikację z rynkiem. Dzięki niemu mogą mówić do swoich klientów bez pośrednictwa mediów tradycyjnych. Korzyści jest więc wiele, ale istnieją także zagro­żenia. Mniejsza kontrola, jaką przedsiębiorstwa mają nad social mediami niesie ze sobą ryzyko upublicznienia informacji niekorzystnych dla pracodawcy. „Jeśli autorem informacji niekorzystnej dla przedsiębiorstwa jest niezadowolony klient, można przedstawić mu wyjaśnienia, które pomogą zneutralizować negatywną opinię. Gorzej jeśli to sami pracownicy podejmują w in­ternecie działania godzące w dobre imię pracodawcy” – zauważa autorka tekstu. I przedstawia zasady, jakie każda firma obecna w mediach społecznościowych powinna wcielić w życie.

Kwestią kluczową, jeśli chodzi o wizerunek firmy w sieci, jest właściwa i przemyślana strategia korzystania z internetu. Pozwala ona na kontrolę wpisów dotyczących pra­codawcy oraz gwarantuje jednolity i spójny przekaz treści dotyczących firmy. Takie rozwiązanie chroni nie tylko pracodawcę, ale i pracownika, który mógłby nieumyślnie ujawnić tajemnice firmy.

Firmowa polityka dotycząca social me­diów powinna obejmować zasady uwzględniające wszelkie prawne aspekty wynikające z przepisów prawa pracy, a także z regula­cji odnoszących się do zwalczania nieuczciwej konkurencji, praw au­torskich, komunikatów przekazy­wanych drogą elektroniczną czy ochrony danych osobowych.

Określając jasno wszystkie zasady, pracodawca po­winien zdefiniować cel oraz poten­cjalne korzyści, jakie chce osiągnąć poprzez swoją obecność w sieci. Znając je, dobrze poinformowany pracownik będzie unikał zamiesz­czenia zbyt szczegółowych, emo­cjonalnych wpisów i wiedział, jak formułować swoje posty, by wyeli­minować ryzyko zakwalifikowania danego wpisu jako np. czynu nieuczci­wej konkurencji.

Jak zauważa Witkowska-Pertkiewicz, w polityce firmy należy także określić, kto jest właścicielem wpisów zamieszcza­nych przez pracowników na profe­sjonalnych profilach pracodawców, aby uniknąć ewentualnego oskarżenia o naruszenie praw autorskich. (jl)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj