Jak czytamy, w Polsce brakuje rąk do pracy, więc nawet znane firmy muszą reklamować się i nakłaniać kandydatów, by szukali pracy właśnie w nich. Z kampanią wizerunkową, która ma pokazać firmę jako atrakcyjnego pracodawcę, wystartował właśnie McDonald’s. Akcja odbywa się pod hasłem „Pracuję w maku” – podaje rp.pl.
W kampanii występuje pięć młodych osób, które pracują w McDonald’s. Każda z nich prezentuje swoje hobby, a później zapewnia, że lubi swoją pracę. W ramach kampanii powstała też strona pracujewmaku.pl, można tam znaleźć więcej szczegółów na temat bohaterów akcji – czytamy.
Lidl również zaangażował pracowników w kampanię employer brandingową. We wrześniu ruszyła akcja „Lidl zaczyna się od ludzi”, w której wystąpiło kilkudziesięciu pracowników – ambasadorów marki.
Jak dalej czytamy, z badania Millward Brown dla Grant Thornton International wynika, że 40 proc. polskich przedsiębiorców deklaruje, że ma problem z zatrudnieniem wykwalifikowanych pracowników. Badane firmy oceniają, że to duża lub bardzo duża bariera w rozwoju przedsiębiorstwa. (mb)