sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPraktyka CSR: liczą się nie tylko społeczne, ale też strategiczne cele...

Praktyka CSR: liczą się nie tylko społeczne, ale też strategiczne cele firmy

Społeczna odpowiedzialność biznesu wciąż bywa mylona z działalnością filantropijną. Z drugiej strony, termin ten często jest stosowany zamiennie ze zrównoważonym rozwojem. „I właśnie z tej perspektywy nieco łatwiej o dotarcie do istoty problemu” – czytamy w Gazecie Finansowej.

Zdaniem Barbary Szczęsnej-Makuch, autorki artykułu, CSR uczy strategicznego zarządzania firmą: „Nie mówimy zatem o odpowiedzialności społecz­nej w sensie społecznym, ale o podejściu do zarządzania, które biorąc pod uwagę cele biz­nesowe, nie pozbawia organizacji możliwości utrwalania i rozwijania swojej pozycji mogą­cej być zagrożoną na skutek obierania krót­koterminowych celów” – dodaje.

Jak czytamy, przykładem dobrych praktyk CSR-owych jest firma Orange Polska, która skupia się na czterech klu­czowych obszarach: integracja cyfrowa (ułatwiająca dostęp do technologii seniorom i osobom niepełnosprawnym), środowisko(m.in. recykling),  bezpieczeństwo w sieci i zarządzanie pracownikami(czerpanie z potencjału zespołu).

Dlaczego firmy wdrażają strategię społecznie odpowiedzialnego biznesu? Najbardziej oczywi­ste są cele wizerunkowe, inne mówią o poszu­kiwaniu legitymizacji dla działania – informuje dziennik. „Rozwiązanie problemu i utrwalenie efektywności łańcucha dostaw to jedna perspektywa. Zapewnianie konsumen­tów o wartościach firmy, to druga strona tego samego medalu, która generuje wiarygodność po stronie nabyw­ców” – dodaje autorka. Wówczas inwestycja ma charakter zwrotny i nie jest traktowana przez zarząd, managerów i pracowników jako strata czasu i za­sobów, realizowana po to, żeby dział PR miał o czym pisać – czytamy w artykule. (mw)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj