Znamy laureatów tegorocznej edycji konkursu PRaktykuj za Granicą. Staż w londyńskim biurze agencji Fleishman-Hillard wygrała studentka Uniwersytetu Warszawskiego Nikola Ciesielska. Wśród 150 zgłoszonych prac jury wybrało jej projekt „Ojciec Niebieski”, przygotowany dla Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie. Konkurs organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów już od 10 lat pomaga rozpocząć karierę studentom zainteresowanym PR-em.
Poza stażem w Londynie, autorka najlepszej pracy otrzymała 2 tys. złotych. Drugie miejsce i staż w brukselskim biurze agencji Burson-Marsteller wygrała Olga Nowicka, również studentka Uniwersytetu Warszawskiego. Trzecie miejsce zajęła Iwona Różycka z Uniwersytetu Papieskiego im. Jana Pawła II. W nagrodę odbędzie staż w monachijskim biurze agencji Lewis PR.
Celem konkursu jest krzewienie wiedzy na temat public relations, atrakcyjne staże dla studentów w renomowanych europejskich agencjach PR oraz opracowanie projektu dla organizacji non-profit. W tegorocznej edycji uczestnicy mieli za zadanie przygotować projekt dla fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie. Do wyboru były 3 zagadnienia: pomoc mężczyznom, którzy zostali sami z dziećmi po śmierci żon/partnerek chorych na raka, aktywizacja ruchowa osób chorych onkologicznie oraz strategia dla kampanii 1% na rzecz fundacji.
Nad jakością merytoryczną konkursu czuwali specjaliści z dziedziny PR: Gerald Stanisław Abramczyk, zawodowy konsultant-trener komunikacji, prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Piotr Czarnowski, twórca pierwszej polskiej agencji PR, Teresa Kruszona z Gazety Wyborczej, Magdalena Grabarczyk-Tokaj z Instytutu Monitorowania Mediów, przedstawiciele Związku Firm Public Relations i Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. W jury, z ramienia Fundacji Rak’n’Roll. Wygraj życie, zasiadali Kapsyda Kobro i Jacek Maciejewski. Prezentacje finalistów oceniano w kilku kategoriach: sformułowanie celów, sformułowanie strategii, dobór narzędzi, profesjonalizm prezentacji, językową formę wypowiedzi, zdolności interpersonalne oraz praktyczną znajomość języka angielskiego. Słowem, oceniano wszystkie cechy, którymi powinien wyróżniać się specjalista w dziedzinie PR. (ks)