To ostatni dzwonek dla studentów, którzy chcieliby w wakacje odbyć staże w agencjach PR w Londynie i Brukseli. Tylko do końca marca mają czas na przesłanie swoich projektów strategii komunikacji na konkurs PRaktykuj za granicą.
W tym roku studenci, którzy chcą pojechać na wakacyjne staże za granicę, będą pracować nad przygotowaniem strategii komunikacji dla Fundacji ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Do wyboru są trzy tematy, a każdy z nich dotyczy jednego z aspektów działalności Fundacji.
Trójka zwycięzców konkursu będzie stawiać swoje pierwsze kroki zawodowe w Brukseli i Londynie, w agencjach Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller i LEWIS PR. Przygotowane przez nich strategie PR trafią do Fundacji ITAKA, która będzie mogła wykorzystać najciekawsze pomysły.
Do studentów należy przygotowanie strategii komunikacji wspierającej wybrane działanie czy program Fundacji: na przykład kampanię „Nie uciekaj”, adresowaną do nastolatków. W zaplanowaniu komunikacji z tą grupą docelową na pewno pomoże dobra znajomość mediów społecznościowych, czyli praktyczna wiedza, której studentom nie brakuje.
– Działania kierowane do nastolatków w ramach kampanii „Nie uciekaj” wymagają szczególnie kreatywnego podejścia, tak aby przekaz profilaktyczny, z założenia mało atrakcyjny, dotarł do młodzieży – wskazuje Joanna Gogolińska z Fundacji ITAKA – Dotykamy tu ważnego problemu społecznego, według statystyk policyjnych co roku ucieka z domu około 3500 nastolatków. Fundacja kieruje działania komunikacyjne nie tylko do uciekinierów, ale także do młodzieży zagrożonej ucieczkami, do ich rodziców i opiekunów.
Zadania są zróżnicowane, osobom nastawionym bardziej na realia biznesowe, niż społeczne, może spodobać się temat drugi: „zaplanuj strategię komunikacji promującej Fundację ITAKA jako atrakcyjnego partnera dla przedsiębiorstw realizujących strategie CSR”. – To zadanie jest na pewno największym wyzwaniem – mówi Joanna Gogolińska – wpisanie działań ITAKI w strategię CSR firm nie jest proste, gdyż tematyka zaginięć jest stosunkowo mało znana i odbiega od głównych obszarów działań CSR firm.
Dla osób, które jeszcze nigdy nie pisały strategii PR, organizatorzy udostępnili na stronie internetowej przewodnik: „Jak pisać (i prezentować) strategie komunikacji”.
Konkurs jest otwarty dla studentów wszystkich kierunków i wszystkich trybów studiów: dziennych, wieczorowych, zaocznych i podyplomowych.
Więcej o konkursie na stronie: www.imm.com.pl/praktykuj2012