Sally Falkow na portalu marketingweb.co za zamieściła artykuł o zjawiskach, o których PR-owcy muszą pamiętać w 2007 roku. Zdaniem autorki, rozwój Internetu i coraz większe możliwości dialogu z otoczeniem, jakie stwarza on swoim użytkownikom, nie mogą pozostać niezauważone przez specjalistów ds. PR-u. Falkow podkreśla, że najważniejszym elementem PR-u jest dotarcie do otoczenia poprzez media i liderów opinii oraz wpłynięcie na postrzeganie rzeczywistości przez członków grup celowych.
Falkow stwierdza, że skończyły się czasy możliwości sprawowania kontroli nad informacją, która „wychodziła” z jednego źródła. Obecnie odbiorcy informacji stali się także ich twórcami, właśnie poprzez możliwości technologii web 2.0. Jest to prawdziwe wyzwanie dla PR-owców, którzy muszą być świadomi tej nieprzerwanej konwersacji toczącej się w Internecie.
Falkow radzi PR-owcom „przysłuchiwanie się” rozmowom prowadzonym w sieci, analizowanie wypowiedzi na temat reprezentowanych przez nich firm, ich produktów, pracowników, kultury itp. Poleca im korzystanie z kanału RSS, aby być na bieżąco i móc szybko reagować, gdy zajdzie taka potrzeba. Autorka radzi także czytywać blogi, dyskusje na różnych forach i stać się po prostu członkiem tej społeczności. (psp)