czwartek, 26 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPremier pod lupą specjalistów

Premier pod lupą specjalistów

Na łamach ostatniego wydania magazynu Press znajdujemy artykuł nt. wizerunku nowego premiera. Eksperci tej dziedziny zastanawiają się, dlaczego Jarosław Kaczyński z nonszalancją podchodzi do budowania swojego image’u. Dziwić to może zwłaszcza w kontekście nagłego spadku popularności – jak podaje CBOS, zaufanie społeczne w stosunku do Jarosława Kaczyńskiego zmalało o 19% w ciągu ostatnich 4 miesięcy.

Adam Łaszyn z agencji Alert Media zauważył, że choć Jacek Kurski porównywał Jarosława Kaczyńskiego do Piłsudskiego, bardziej wydawał się on podobny do kardynała Richelieu, „który nie będąc królem faktycznie rządził Francją”. Dotąd zostawał w cieniu, by nie odbierać blasku swojemu bratu – zauważa Małgorzata Zaborowska z agencji United PR. Powszechnie wiadomo przecież, że to on dominuje nad Lechem. Wyraźnie nie radzi sobie jednak z mediami, wobec których bywa arogancki. Od dawna znana jest jego opinia o braku wolnych mediów w Polsce.

Zarówno Adam Łaszyn, jak i Artur Adamowicz (Tomati PR) uważa, że brak umiejętności współpracy z mediami przekłada się na niekorzystny wizerunek polityka, a chowanie się przed dziennikarzami i odwracanie tyłem do kamer – odbiera wiarygodność. Norbert Kilen z On Board PR uważa jednak, że dla elektoratu PiS-u takie niemedialne zachowanie prezesa partii świadczy o tym, że nie działa on „pod publiczkę”. Gerard Abramczyk sądzi, że sporadyczne kontakty z mediami mają oprócz minusów także plusy – polityk nie musi odpowiadać na pytania dziennikarzy często, a może skupić się na politycznym przesłaniu. Zdaniem Zaborowskiej brak działań wizerunkowych jest zabiegiem celowym – Kaczyński koncentruje się zamiast tego na strategii i dlatego PiS dobrze wypada w sondażach.

Jednak Łaszyn uważa, że brak PR-u nie może być przemyślaną strategią. Według specjalisty bardzo niewizerunkowy jest język, jakim posługuje się Kaczyński, chociaż twarde, bezkompromisowe sformułowania znajdują zwolenników. Niechęć opinii publicznej mogła wywołać kwestia teczek z IPN-u, która w jego przypadku została – jak utrzymywał – sfałszowana. Jarosław Kaczyński krytykowany jest ponadto za brak dbałości o wygląd zewnętrzny. Jego podniszczone i brudne buty, chętnie pokazywane w mediach w marcu, niekoniecznie jednak muszą źle wpływać na wizerunek Kaczyńskiego. Według Zaborowskiej „Przeciętny Polak (…) mógł pomyśleć o Kaczyńskim, że jest zapracowany, oszczędny i nie przywiązuje wagi do drobiazgów”.

Negatywnie na jego wizerunek wpłynęła jednak nerwowa reakcja otoczenia prezesa na wieść o tym, jak zaśpiewał hymn państwowy. Gdyby Kaczyński podszedł do sprawy z humorem, opinia publiczna przyjęłaby to dużo lepiej. Niekorzystnie na jego odbiór społeczny wpływa także fakt starokawalerstwa, które dla wielu wiąże się ze skrytymi skłonnościami homoseksualnymi.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj