sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPrezes ZFPR: agencje PR liczą na zlecenia od spółek Skarbu Państwa

Prezes ZFPR: agencje PR liczą na zlecenia od spółek Skarbu Państwa

Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych wyzwań, z którymi będzie się mierzyć branża public relations w przyszłym roku. O szczegółach dla Newserii opowiada Grzegorz Szczepański, szef Związku Firm Public Relations.

„Technologia wywarła rewolucyjny wpływ na branżę. W tej chwili dominującym trendem jest automatyzacja treści. Dużą część tego, co tradycyjnie robiliśmy, mogą już wykonywać za nas automaty. Dla przykładu, podczas ostatniej olimpiady wszystkie serwisy sportowe Washington Post były robione już przez boty Amazona” – mówi agencji Newseria prezes ZFPR.

Coraz bardziej postępuje też rozwarstwienie branży, która wyraźnie dzieli się na profesjonalne usługi doradcze i typowe, tradycyjne usługi media relations. Na te ostatnie powoli spada zapotrzebowanie, co sprawia, że z rynku znika część mniejszych agencji – dodaje Szczepański.

Jego zdaniem w nadchodzącym roku największy wpływ na globalną branżę usług PR-owych będą mieć właśnie automatyzacja treści i powszechny „upadek prawdy” rozumiany jako zanik opiniotwórczych, niezależnych mediów. Na polski rynek wpłynęła też zmiana rządów. 

„Profesjonalną branżę usług public relations w Polsce dotknęła dobra zmiana. Nie jesteśmy obecni w sektorze spółek Skarbu Państwa, ale mam nadzieję, że ten trend się odwróci w 2017 roku” – mówi Grzegorz Szczepański.

Link do wideo znajduje się tutaj. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj