piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościPricewatersCoopers: reputacja firm dobra, lecz wciąż do poprawy

PricewatersCoopers: reputacja firm dobra, lecz wciąż do poprawy

PricewatersCoopers (PwC) „Zdrowy Rozwój” po raz pierwszy zbadał spółki pod kątem własnej koncepcji rozwoju firmy. Dobrze rozwijająca się firma powinna opierać swój sukces na 5 filarach: zdolności formułowania strategii i wizji rozwoju, zdrowych finansach, zarządzaniu zasobami ludzkimi, zarządzaniu reputacją i zarządzaniu ryzykiem.

Synteza tych 5 cech ma zapewnić firmie rozwój stabilny, nierodzący nadmiernych napięć i nierównowagi, nieobciążony rosnącym ryzykiem gwałtownego wyhamowania, godzący cele krótko- i długookresowe.

Wnioski, jakie płyną z przeprowadzonego badania, świadczą o tym, że „Zdrowy Rozwój” polskich firm jest umiarkowanie mocny. Wartość poszczególnych filarów oszacowano w skali 0-10. Filar zarządzania reputacją (6.0) zdaniem analityków PwC prezentuje się dobrze, podobnie jak filar zarządzania ryzykiem (6.2). Znacznie gorzej natomiast  filar zdolności formułowania strategii i wizji rozwoju (5.5). Jak twierdzą autorzy raportu, problem tkwi w tym, że o ile mamy do czynienia z systematycznym rozwojem, to jest on nadal dość powolny. Polski pracodawca ma ciągle dużo do zdziałania w kwestii swojego wizerunku.

PricewatersCoopers zbadał również w oparciu o wyniki ankiety, w jakim stopniu wartości wyznawane w firmach sprzyjają „Zdrowemu Rozwojowi”. Najwyższy wynik uzyskano w obszarze celów działania firmy – 8.1 w skali 0-10. Źle rokuje natomiast mało rozwinięte myślenie w sferze społecznie odpowiedzialnego biznesu (7.0). Bez względu na różne wartości w sile poszczególnych filarów, analitycy PwC stwierdzają, że żadnego z nich nie można niestety uznać za dostatecznie rozwinięty i należy nadal działać na rzecz ich wzmocnienia.

Pomiar zaawansowania zasad „Zdrowego Rozwoju” w polskich firmach został dokonany za pomocą internetowej ankiety w przeporowadzanej okresie lipiec-październik 2010. W ankiecie wzięło udział łącznie 70 firm. (ek)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj