niedziela, 29 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościProblem stron firmowych: za dużo reklam, za mało treści

Problem stron firmowych: za dużo reklam, za mało treści

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC dla Rzetelnej Firmy, wyskakujące reklamy to element stron najczęściej przeszkadzający w zapoznawaniu się z ich treścią Najwięcej osób odwiedzających witryny firmowe poszukuje informacji o cenach oferowanych towarów i usług oraz o zakresie oferty. Natomiast prawie dwie trzecie z nich nie może znaleźć danych adresowych firm.

Wyskakujące reklamy są uciążliwe dla 94 proc. ankietowanych. Dwie trzecie wskazało na problemy techniczne pojawiające się podczas przeglądania stron. Dla 65 proc. badanych problem stanowi brak danych teleadresowych firm. Zapoznanie z treścią strony może także utrudnić nieczytelny układ graficzny (56 proc. wskazań) oraz niezrozumiały język (48 proc.).

Czego natomiast poszukują internauci? Najczęściej cenników (85 proc.) i informacji o zakresie ofert (76 proc.). Dla 69 proc. ankietowanych istotne są dane teleadresowe, a dla 42 proc. – informacje o doświadczeniu przedsiębiorstwa. Na rekomendacje, certyfikaty i wyróżnienia uwagę zwraca natomiast 34 proc. badanych.

Badanie przeprowadzono we wrześniu 2011 roku na reprezentatywnej grupie 300 Polaków co najmniej ze średnim wykształceniem, zamieszkujących miasta powyżej 50 tys. mieszkańców. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj